Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: stala se ze mě podpisem smlouvy o dílo OSVČ?  (Přečteno 1106 krát)

barcac

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 1

Dobrý den,
moje situace je následující: po celý rok 2010 jsem byla student, zároveň jsem od listopadu 2010 zaměstnaná a k tomu mám od června 2010 do 31.3. 2011 podepsanou smlouvu o dílo (podle § 631 občanského zákoníku, nemám ŽL). Podle této smlouvy mi bylo loni v říjnu vyplacena část peněz - 19 623, které nebyly nijak zdaněny, ani z nich nebylo zaplaceno žádné pojištění.
Potřebovala bych zjistit, jaké povinnosti mi z toho plynou. Zda na mě bude díky podpisu smlouvy o dílo nahlíženo jako na OSVČ? A jestli musím odvádět nějaké pojištění, i když ho za mě celý rok 2010 buď stát nebo zaměstnavatel platili?
Děkuji všem za rady.
B.Č.
IP zaznamenána

Pehe

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 8
stala se ze mě podpisem smlouvy o dílo OSVČ?
« Odpověď #1 kdy: Únor 07, 2011 »

Dobrý den, nevím jestli odpovím správně, tak to radši ještě s někým zkonzultujte ale podle mého záleží jestli jste prezenční nebo dálkový student. Pokud jste prezenční a škola má akreditaci, pojistné za Vás platí stát, pokud ne - ano sociální a zdravotní si platíte sami, pokud ho neplatí zaměstnavatel. Dále, příjem ze smlouvy o dílo je do 20 000 proto bude v přiznání uveden ale v celé výši osvobozen od daně. Teď příjem ze zaměstnání. Jestli jste podepslala prohlášení k dani, ten růžový papír, musíte tyto příjmy také uvést do daňového přiznání. Pokud Vám byla sražena zálohová daň z pracovního poměru nebo z dohody o provedení práce nebo činnosti, stát Vám ji vrátí (to proto, že jste byla zaměstnána jen 2 měsíce a ročně si můžete uplatnit slevu na poplatníka ve výši 24 840 Kč, tak vysokou zálohu na daň jste určitě neměla), pokud příjem byl do 5 000 za měsíc a nepodepsala jste prohlášení, bude tam srážková daň a ta se nevrací.