Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Naklady za rekonstrukci  (Přečteno 1281 krát)

Miro

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
Naklady za rekonstrukci
« kdy: Květen 17, 2009 »

Zdavim, diky za uzitecne stranecky. Nejsem podnikatel, nemam firmu ani zivnostak ani tomu nejak moc nerozumim. Jen bych potreboval poradit. Zrekonstruoval jsem prostory v centru mesta a rad bych je nekomu pronajmul. Budu asi muset nejak zacit platit dane. Zajima me jak zacit platit dane a jestli by bylo mozne naklady na rekonstrukci nejak odecist z dani ktere budu muset platit. Rekonstrukce trvala cca 2 roky a vrazil jsem do toho cca 0.8m z vlastni kapsy. Nekolik firem mi provadelo napr. podlahu, stropy, vylohu atd. Nektere faktury od nich jsou starsi a nektere jsem jeste nedostal, takze datum by se tam dal pozmenit.
Muze nekdo poradit ja mam zacit platit dane az to pronajmu?
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Naklady za rekonstrukci
« Odpověď #1 kdy: Květen 22, 2009 »

K uplatnění nákladů mohu poradit jen jediné: popadnout všechny doklady a co nejrychleji navštívit daňového poradce, který prostuduje podklady a navrhne vám daňově nejvýhodnější postup. Jde o složitou problematiku, jde o dost peněz a myslím, že se vám těch pár tisíc, které investujete do daňového poradce, vrátí.
Jen stručně a namátkově: pokud chcete uplatnit jako výdaj odpisy hmotného majetku (pravděpodobně budete nemovitost odpisovat po dobu 30 let), pak je třeba nemovitost správně ocenit a to ještě před zahájením pronájmu. Ocenění pak závisí na způsobu, kterým jste majetek získal (koupě, výstavba ve vlastní režii, dědictví, dar) a době, která uplynula mezi nabytím nemovitosti a zahájením pronájmu ? více v § 29 zákona o daních z příjmů. Náklady na rekonstrukci vstoupí do ocenění majetku, faktury klidně mohou být starší. Náklady se vám ale budou vracet jen pomalu, formou odpisů. Po zahájení pronájmu (a můžete pronajímat třeba jen 1 m2) už je šance dostat některé výdaje, které nebyly vynaloženy na technické zhodnocení, do daňových výdajů rovnou v plné výši.

Správně byste měl svému FÚ do 30 dnů od zahájení pronájmu oznámit, že budete pobírat příjmy podrobené dani. Někdo oznámí, někdo zapomene:-)

Příjmy z pronájmu přiznáte a daň budete platit až po skončení roku. Přiznání se podává do 31. března následujícího roku, pokud si najmete daňového poradce, tak si prodloužíte termín až do 30. června. Z příjmů z pronájmu se neodvádí zdravotní, ani sociální pojištění (alespoň zatím).
IP zaznamenána
Stran: [1]