Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Dodanění pohledávek + účetní doklady  (Přečteno 2687 krát)

ZuzanaP

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 26
Dodanění pohledávek + účetní doklady
« kdy: Březen 20, 2012 »

Dobrý večer paní Zdeno, měla bych na vás 2 dotazy v DE:
1/ v případě dodanění pohledávek, vím, kde uvést v DAP v příloze, což mi navýší základ, to jsem konzultovala s FÚ, jak se ale zbavím pohledávek v DE?
2/ obdržela jsem nějaké účetní daňové doklady (účtenky + fa) ještě z loňského roku (je to prakticky průřez rokem-různá data), je možné je nějakým způsbem zahrnout do výdajů v letošním roce? Pokud ano, jak řešit datumy?
Předem velice děkuji za rady. Zuzana
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Dodanění pohledávek + účetní doklady
« Odpověď #1 kdy: Březen 21, 2012 »

1/ Dodaněné pohledávky zůstávají Vaším majetkem. Pokud dodaňujete z důvodu změny způsobu uplatňování výdajů a pohledávky budou uhrazeny, tak jejich úhradu evidujte jako příjem, který neovlivňuje základ daně (při úhradě zlikvidujete pohledávku). Jestli nepředpokládáte, že budou pohledávky uhrazeny a chcete se jich zbavit, tak je vyřaďte z obchodního majetku (udělala bych krátký zápis o vyřazení z OM s odvolávkou na daňové přiznání, ve kterém byly dodaněné).

2/ Záleží na tom, kdy došlo k úhradě. Pokud loni, tak můžete uplatnit výdaj jen v loňském roce a do loňska se můžete vrátit jen formou dodatečného daňového přiznání.
IP zaznamenána

ZuzanaP

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 26
Dodanění pohledávek + účetní doklady
« Odpověď #2 kdy: Březen 21, 2012 »

Dobrý večer, mnohokrát děkuji za rychlou reakci.
1/ Týká se více méně varianty druhé, zeptám se možná hloupě,  ale jak je konkrétně vyřadím z OM?
2/ Rozumím, účtenky byly uhrazeny vloni, ale 2 faktury ne. Ty tedy mohu ještě zapsat do letošního roku, s jakým datumem?