Dobrý den,
1) nepochopil jsem zcela tuto odpověď:
\"Pokud se rozhodnete odpočet uplatnit, tak nezapomeňte, že jste si například při nákupu materiálu, zboží, nebo předmětů do 40 tis. Kč uplatnila výdaje na podnikání včetně DPH - předpokládám, že vedete daňovou evidenci. Po zpětném uplatnění odpočtu DPH budete muset o uplatněnou částku DPH zvýšit své příjmy.\"
Příklad - byl zakoupen počítač za 20.000 Kč + DPH 20 %.
Výdaje jsou uplatňovány paušálem, nehraje tedy roli, zda platím nebo neplatím DPH.
Je opravdu (kde prosím) v zákoně dáno, že o zpětně odečítanou a vrácenou DPH je nutné zvyšovat příjmy? (To se platí daň z daně?) A platí to stejně pro osoby vedoucí účetnictví i evidenci?
2) Jak je to obecně se zpětným odpočtem - co přesně se rozumí povinností evidovat v definici obch. majetku:
?souhrn majetkových hodnot, který slouží nebo je určen osobě povinné k dani k uskutečňování ekonomických činností a o kterém je tato osoba povinna účtovat nebo jej evidovat?
- je za tuto evidenční povinnost považována archivace faktur pro potřeby doložení odpočtu (budu archivovat faktury za rok 2009, protože chci jako novoplátce odečítat za rok 2009), nebo jak se liší citovaná evidence majetkových hodnot od účetnictví?
Stručně řečeno, může osoba používající daňovou evidenci zpětně odečíst DPH jednoduše na základě faktur za zboží (k podnikání)?
Děkuji!