Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: účet pro ŽL  (Přečteno 1580 krát)

DaveR

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 2
účet pro ŽL
« kdy: Leden 03, 2011 »

Zdravím,
jsem student a plánuji si zařídit živnostenský list na volnou živnost. K podnikání chci využívat nepodnikatelský účet, pravděpodobně studentský. Jenže účet ještě nemám a nevím, jestli musím s žádostí o živnostenský list počkat, až budu mít založený účet, abych ho mohl uvést do registračního formuláře. Jaký má význam ho tam uvádět, případně dá se nějak doplnit později? Smí se vlastně používat k podnikání účet bez toho aby tam byl uveden?
Díky za odpovědi
IP zaznamenána

Pavell

  • Full Member
  • ***
  • Příspěvků: 230
účet pro ŽL
« Odpověď #1 kdy: Leden 03, 2011 »

Pokud použijete nepodnikatelský účet pro podnikání porušíte smlouvu o zřízení účtu s bankou.

Záleží na obratu. Osobně jsem proto, aby i pro malé obraty byl podnikatelský účet. Paním z FÚ není nic do toho, jaké máte ostatní příjmy. Navíc každý příjem, který nebude podnikatelský, budete muset té hodné paní z FÚ prokázat.

Existují banky s nízkými poplatky.

Hezký den!
IP zaznamenána

DaveR

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 2
účet pro ŽL
« Odpověď #2 kdy: Leden 04, 2011 »

No na to jsem se zrovna neptal, to už jsem tady z fora porůznu vyčetl, zajímá mě jestli je potřeba, aby byl účet uveden v registračním formuláři při žádosti o ŽL, pokud chci k podnikání využívat účet a jaké to má vyýhody/nevýhody (to uvedení ve formuláři).
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
účet pro ŽL
« Odpověď #3 kdy: Leden 04, 2011 »