Vážení,
rád bych si vyjasnil finanční stránku fungování Konsignačního skladu, který si v mé restauraci chce zřídit jedna firma vyrábějící specifické nápoje (konsignant). Z principu Konsignačního skladu je zboží majetkem konsignanta až do vyskladnění. Jako vyskladnění rozumíme prodej veškerého obsahu lahve (rozlévaný prodej, např. 10 porcí / lahev).
Nyní se dostávám k mému dodazu. Obsluha bude prodávat po jednotlivých porcích, tím restaurace eviduje tržbu, tudíž já účtuji jako o svém majetku. Následně při zúčtování mi konsignant vystaví fakturu na jeho podíl (celková tržba za lahev - moje odměna). (?)
Proč se ptám - nedává mi to smysl. Po vyskladnění, čili dopití lahve, bych měl vystavit fakturu na mojí odměnu a tudíž tržba by se měla sledovat mimo mojí kasu. (?) Zákazníkovi ovšem musím vystavit doklad, tedy použít kasovní systém, který to zavede jako mojí tržbu.
Prosím o jakékoliv rady a postřehy z praxe.
Děkuji