Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Odpočet DPH  (Přečteno 6501 krát)

ondras

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 6
Odpočet DPH
« kdy: Červen 11, 2010 »

Dobrý den,
máte skvělé stránky.

Můj dotaz je, jestli je možné nějak získat zpět DPH, které jsem zaplatil za zakoupený výrobní prostředek. Prostředek jsem zakoupil ještě před tím, než jsem získal licenci k výrobě a nyní ještě nejsem plátce DPH.
Konkrétně, koupil jsem fotovoltaickou elektrárnu a ČEZu zatím účtuji bez DPH.

Děkuji.
Ondráš

P.S. Jsem jen prostý strojní inženýr, účetnictvím doposud nepolíbený
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Odpočet DPH
« Odpověď #1 kdy: Červen 12, 2010 »

DPH můžete získat zpět pouze za předpokladu, že se stanete plátcem DPH. V prvním přiznání k DPH si budete moci uplatnit nárok na odpočet při změně režimu (podle § 74 zákona o DPH) z majetku, který jste pořídil v období 12 měsíců před registrací.

Upozorňuji, že pokud se stanete plátcem DPH, tak budete odvádět DPH i z energie, kterou jste použil pro vlastní spotřebu. Zvažte, zda se vám vyplatí stát se plátcem DPH jen kvůli nároku na odpočet. Pokud máte FVE na střeše RD, tak byla zřejmě uplatněna snížená sazba (DPH, které si odečtete), ale odvody budou v sazbě základní (DPH, které budete odvádět ze soukromé spotřeby).
IP zaznamenána

ondras

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 6
Odpočet DPH
« Odpověď #2 kdy: Červen 14, 2010 »

Dobrý den,

děkuji za odpověď. Při výrobě el. energie využívám formu podpory Zelený bonus. Je sice pravda, že budu platit DPH i za vlastní spotřebu, ale i tohle DPH mi zaplatí ČEZ, takže čistý výsledek je stejný jako, když zůstanu neplátcem. Elektrárnu jsem si postavil sám ze součástek, takže bohužel mám na ní 20% DPH.
Dávám dohromady klady a zápory: