Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Jak správně zaúčtovat faktury?  (Přečteno 2930 krát)

bao

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 11
Jak správně zaúčtovat faktury?
« kdy: Duben 10, 2010 »

Dobrý večer,měla bych tento dotaz  týkající se faktur :
daňová evidence : faktury vystavené 4.1.2010 týkající se období 12/2009 se zaúčtují už do roku 2010 - ve kterém došly?
podvojné účetnictví :faktury odběratelské i dodatelské vystavené 4.1.2010 ale týkající se období 12/2009 musím přeci zaúčtovat do roku 2009?

Je to takhle správně?
Mnohokrát opět děkuji za odpověd
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Jak správně zaúčtovat faktury?
« Odpověď #1 kdy: Duben 11, 2010 »

V DE evidujete příjmy a výdaje až při úhradě. Pokud se ptáte a evidenci závazků, pak také do roku 2010.

V účetnictví musíte ctít věcné a časové souvislosti, takže faktury, které se týkají roku 2009, účtujete do nákladů /výnosů/ roku 2009.
IP zaznamenána

bao

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 11
Jak správně zaúčtovat faktury?
« Odpověď #2 kdy: Duben 11, 2010 »

Mnohokrát Vám děkuju paní Zdeno, já na Vás vždycky tak spoléhám, byla jsem zvyklá faktury účtovat jak píšete vy, ale právě jsem převzala účetnictví po jiné p. účetní a ta to má jinak,chtěla jsem si jen potvrdit, zda se něco během mé nečinnosti v účetnictví (mateř.dov.4roky)nezměnilo.
Ještě jednou děkuju za tak rychlou odpověď.

Měla bych ještě jeden dotaz :
materiál nakoupený během roku účtuji na 112(materiál na skladě(a na konci roku podle inventury ho převádím do spotřeby na 501(spotřeba mat.),ale moje předchůdkyně to dělala přesně obráceně - nejdřív 501  a pak 112. jak je to tedy dobře?

Děkuju
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Jak správně zaúčtovat faktury?
« Odpověď #3 kdy: Duben 11, 2010 »

Pokud převádíte jen jednou za rok při uzavírání knih, tak kolegyně účtovala správně. Jde o účtování zásob způsobem B, podle ČÚS č. 015:
http://business.center.cz/business/finance/ucetnictvi/ceske-ucetni-standardy/podnikatele/015.aspx
IP zaznamenána

gore.m

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
Jak správně zaúčtovat faktury?
« Odpověď #4 kdy: Duben 13, 2010 »

\"V DE evidujete příjmy a výdaje až při úhradě.\"

Rád bych se zeptal na opak: museli jsme zaplatit jistinu v realitní kanceláři v měsíci březnu. Podnikat jsme začali v Dubnu a na fakturu teprve čekáme. Příjmový doklad je na březen. Jak to máme zaučtovat?

děkuji moc
IP zaznamenána

dagis

  • Jr. Member
  • **
  • Příspěvků: 92
Jak správně zaúčtovat faktury?
« Odpověď #5 kdy: Duben 13, 2010 »

pokud jste zaplatili jistinu na nějakou nemovitost, tak ta potom vstupuje do  pořizovací ceny nemovitosti,  o které se neúčtuje. Nemovitost vstupuje  zařazením do OM a ročně se odepisuje.
IP zaznamenána

gore.m

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
Jak správně zaúčtovat faktury?
« Odpověď #6 kdy: Duben 13, 2010 »

Zapoměl jsem dodat, že jde o zprostředkování pronájmu prostor. Takže si myslím, že nám bude vystavena faktura na službu.
IP zaznamenána

dagis

  • Jr. Member
  • **
  • Příspěvků: 92
Jak správně zaúčtovat faktury?
« Odpověď #7 kdy: Duben 14, 2010 »

pokud je to výdaj nezbytně nutný k zahájení vaší podnikatelské činnosti,  ( který si obhájíte  před FÚ), můžete zapsat do DE    prvním  dnem zahájení činnosti. Pokud máte i jiné výdaje, před zahájením podnikání, které slouží vašší činnosti ( různé nákupy, poplatky za zřízení ŽO, zásoby atd.) můžete rovněž uplatnit. Doklady nemohou být starší než předcházejících 12 měsíců. Více o tom v zákoně  o daní z příjmu §5/7
IP zaznamenána
Stran: [1]