Výdaje, spojené s výstavbou dílny, uplatníte až formou odpisů hmotného majetku. Jako první si stanovte vstupní cenu majetku. Píšete, že si dílnu sám postavil před rokem, vstupní cenu tedy budou tvořit vlastní náklady. Součástí ceny budou i správní poplatky, například za stavební povolení, projektová dokumentace, případná demolice stávající stavby v důsledku nové výstavby, všechny dodavatelské faktury, týkající se výstavby, doklady za nákup stavebního materiálu atd. Pokud si bral na výstavbu dílny úvěr, pak úroky z úvěru může buď zahrnout do vstupní ceny majetku, nebo je bude uplatňovat jako výdaj při úhradě. Výdaje, spojené s výstavbou, nemá smysl nikam zapisovat (do daňové evidence, nebo do daňového přiznání), neboť nejsou daňově uznatelným výdajem. Musíte je mít schované, neboť na jejich základě provedete ocenění majetku a musíte nějak prokázat správnost výše odpisů, které budete uplatňovat jako výdaje na podnikání. Odpisy hmotného majetku uplatníte až v roce 2010, kdy truhlář začal podnikat a vložil dílnu do obchodního majetku. Předpokládám, že se jedná o samostatnou budovu.
Ostatní zřizovací výdaje, například úhradu správního poplatku za živnostenské oprávnění, nákup materiálu, nářadí a strojů (v pořizovací ceně do 40 tis. Kč za 1 předmět) pro truhlářskou výrobu, které vynaložil od ledna 2009 do dne zahájení podnikání, můžete buď zapsat do daňové evidence s datem prvního dne podnikání, nebo je uvedete až v daňovém přiznání v tabulce E. V obou případech snížíte základ daně stejně, záleží na vás, který způsob vám bude více vyhovovat.