Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Výdaje procentem z příjmů a forma vedení evidence  (Přečteno 2813 krát)

PetraJ

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 27

Dobrý den, mám dva dotazy?

1) Podnikatel podnikal v daném roce na dva živnostenské listy. Zpočátku roku měl Zámečnictví u kterého si může uplatnit výdaje 80 %. Dále pak podnikal na živnostenský list: Zpracování dřeva. U této činnosti si může uplatnit pouze 60 %. Tak tyto příjmy s určitými procenty zapíši do daňového přiznání do přílohy 1. Do hlavní činnosti zapíši zpracování dřeva, protože z této činnosti má vyšší příjmy a zabýval se jí převážnou část roku. A do další činnosti zapíši to zámečnictví. Je to tak správně? A ještě jeden dotaz ohledně té přílohy č. 1 k daňovému přiznání. Je nutné vyplňovat část C a D této přílohy?

2) Jakou formou mám vést daňovou evidenci, když uplatňuji výdaje procentem. Zatím eviduji pouze příjmy. Takže faktury vystavené a k nim přikládám příjmové pokladní doklady. Převážnou většinu faktur mi hradí zákazníci hotově. Ale co když mám pár faktur hrazených na účet. Stačilo by k faktuře přiložit kopii výpisu z banky, že to bylo uhrazeno na účet?

Předem mnohokrát děkuji za odpovědi

Petra
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Výdaje procentem z příjmů a forma vedení evidence
« Odpověď #1 kdy: Březen 19, 2010 »

1) Ano, hlavní činností bude ta, ze které měl vyšší příjmy. V části C uveďte počet měsíců podnikání. Tabulku D nevyplňujte.

2) Stačí na faktuře poznamenat den úhrady a poznámku, že byla hrazena na účet. Bankovní výpis bych předkládala jen při případné kontrole, ale můžete si k faktuře přiložit kopii výpisu.
IP zaznamenána

newbie

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 21
Výdaje procentem z příjmů a forma vedení evidence
« Odpověď #2 kdy: Březen 21, 2010 »

Dobrý den, mám podobný dotaz... většinou budu přijímat platby na účet, tam je to tedy jasné, ale jak vyřešit příjem v hotovosti? Faktura je jasná - poznamenám platba v hotovosti, tu předám zákazníkovi a on mi předá hotovost, tu tedy sám posléze vložím na svůj účet třeba na přepážce banky a do příjmů poznamenám datum jejího připsání na účet a případně k faktuře přiložím doklad z přepážky? Nebo jinak - je nutné platbu dávat na účet, nebo ne? Postačí faktura jako doklad o příjmu? Tady trochu plavu.

Děkuji Dan
IP zaznamenána

Pajjjinna

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 7
Výdaje procentem z příjmů a forma vedení evidence
« Odpověď #3 kdy: Březen 21, 2010 »

Dobrý den, mám dotaz k uplatnění výdajů paušálem, když mám vydanou fakturu 28.9.2009 a zapalcena mi byla 11.1.2010 s částkou 2000,- ve kterém roce ji mohu dát do příjmů? Mohu ji již uplatnit v roce 2009 a uplatnit tak na ni výdej paušálem za rok 2009? Díky za odpověď. Pajina
IP zaznamenána

Jarmila234

  • Full Member
  • ***
  • Příspěvků: 229
Výdaje procentem z příjmů a forma vedení evidence
« Odpověď #4 kdy: Březen 21, 2010 »

Pro Dana-peníze,které obdržíte v hotovosti nemusíte vkládat na účet,na faktuře uvedete,že byla uhrazena v hotovosti,stačí hotovost přijal podpis a datum.
Pro Pajjjnna - do příjmu zahrnete až v roce,kdy vám byla fa uhrazena.
IP zaznamenána
Stran: [1]