Dobrý večer, chtěla jsem se zeptat na situaci, kterou vytvořil můj bratr, účetnictví mu je absolutně cizí a doklady stejně tak, takže to s ním mám trošku těžší :-) A má moc \"dobrých\" kamarádů :-) Od září (v říjnu začal podnikat) si zařídil živnostenský list, s tím, že převezme po kamárádovi provozování restaurace včetně správy a údržby nemovitosti - sportovního areálu (předtím byl u něj zaměstnancem v oboru kuchař, číšník). Za správu sportovního areálu zaplatí klub za období určitou částku. A protože bratrův kamarád neměl na to živnostenský list, tak to vyfakturoval někdy v listopadu můj bratr - je to poměrně vysoká částka (120 000,- Kč) Zatím by problém nebyl, ale smlouva je napsána, že je to za období od 1.4.2009 do 30.11.2009. Co s tím nejlépe udělat??? Přemýšlela jsem, dát poměrnou část příjmu před začátkem podníkání do příjmů podle § 10 - ale aby nám to nedoměřili. Nebo to dát celé do §7, včetně sociálního i zdravotního? Fakturu prý napsali, aby na ní to datum nebylo napsáno. Je za celé období A zaplaceno to bylo celé až v listopadu.
Předem moc děkuji za odpovědi, leží mi to v hlavě už asi 14dní a vzpomněla jsem si na Vás.