Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: začátek podnikání, dohoda o pracovní činnosti  (Přečteno 1051 krát)

TomH

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 1

Dobrý den,
předem se velmi omlouvám za zřejmě hloupé dotazy, které lze zjistit na webu, nicméně rád bych se takto ujistil, že vše dělám správně.

Živnost vznikla 16.11., dostal jsem výpis z živnostenského rejstříku. Na sociálce mi řekli, že potřebují potvrzení od přechozího zaměstnavatele, potřebuji potvrzení i v případě, že jsem student a pracoval jsem na dohodu o pracovní činnosti?

V případě, že jsem student stačí dodat vyplněný formulář a potvrzení ze školy, popřípadě potvrzení z předchozí práce a to vše do 8. dne následujícího měsíce od první fakturace?

Zřejmě za rok přesáhnu hranici výdělku 50 000 Kč, jak se poté počítají zálohy?

Předem děkuji za čas a zodpovězení mých banálních dotazů.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
začátek podnikání, dohoda o pracovní činnosti
« Odpověď #1 kdy: Leden 05, 2010 »

Pokud jste student, tak potřebujete hlavně potvrzení o studiu, aby považovali vaši činnost za vedlejší. Potvrzení o dohodě o pracovní činnosti bych nesháněla, stejně k ničemu neposlouží. Až jim potvrzení dodáte, tak je dodáte, nedělejte si násilí, stačí do doby podání přehledu o příjmech a výdajích za rok 2009. Oznámení o zahájení samostatné výdělečné činnosti podáváte na OSSZ nejpozději do 8. dne následujícího měsíce po faktickém zahájení činnosti (fakturaci zřejmě předcházela nějaká činnost), pokud už jste zahájení neoznámil prostřednictví jednotného registračního formuláře na živnostenském úřadě.