Dobrý den, měla bych několik dotazů. Jsem OSVČ (internetový obchod z bytu) a jsem neplátce DPH. Budu vést daňovou evidenci. I po přečtení různých článků v tom stále nemám jasno.
1 - INVENTARIZACE - Budu mít povinost ji dělat, když nakupuji od dodavatelů jen malé množství zboží a dál budu objednávat dle potřeby konečných zákazníků - znamenalo by to mít nějaké karty skladové evidence? (Doma bude jen pár kusů)
2 - POŠTOVNÉ - Jakým způsobem budu evidovat poštovné, když ho skutečně zaplatím, ale zákazníkovi prodám zboží bez poštovného (např. sleva nebo akce - při koupi zboží v učité hodnotě poštovné neplatí)
3 - Je VÝJIMEČNĚ MOŽNÝ PRODEJ DOMA KDYŽ NEMÁM SKLAD ANI KAMENNÝ OBCHOD (jen těch pár kousků doma) - Například ozve se mi kamarádka, že by chtěla některé zboží z mého internetového obchodu a chtěla by si to vyzvednout osobně u mě doma - pouze bych jí to předala s paragonem bez poštovného (samozřejmě) - JE TO VŮBEC PŘI INTERNETOVÉM OBCHODOVÁNÍ PŘÍPUSTNÉ? - A jak bych to případně zaevidovala, když nebudu mít v tomto případě pohyb na účtu i když by mělo jít o internetový prodej anebo prostě v případě vybraného bodu na ŽÚ - maloobchod velkoobchod - můžu prodej provádět jakkoliv?
4 - FAKTURA x PARAGON - Jaké doklady budu vystavovat při platbě na účet a případně v hotovosti při os. převzetí (pokud to tedy je možné) a co by měly obsahovat? Mohou se vystavovat paragony, když jdou peníze přes účet?
5 - KNIHY A POTŘEBNÉ DOKUMENTACE - Které knihy a evidenci musím bezpodmínečně mít a vést- stačí peněžní deník (příjmy x výdaje) anebo musím mít knihu daňové evidence či něco podobného, kde budou figurovat pohyby na účtě (banka) anebo obojí. A jak je to s knihou závazků a pohledávek - nebudu mít nic na leasing apod., jen platby díky převodům na účtech budou uskutečněny jindy, než dojde k převzetí zboží. A co ostatní evidence?
Děkuji moc za odpovědi, doufám, že jsem to napsala srozumitelně.
Pavla