dobrý den, prosím Vás, mohla bvyste mi zodpovědět následující dotaz?Jsem OSVČ, mám živnostenské oprávnění, nejsem plátce daně ze závislé činnosti, tedy nemám žádné zaměstnance.
19.12.2008 mi byla vystavena zálohová faktura od firmy, od které odebírám materiál. Splatnost faktury byla 31.12.2008.
částka, uvedená na faktuře mi byla odepsána z mého podnikatelského účtu dne 30.12.2008. Tudíž se jedná o daňový výdaj za rok 2008.
Dne 31.12.2008 mi byla odepsána z mého účtu ještě částka cca 100 000,- Kč, kterou jsem této firmě zaslal také jaké zálohu na materiál. Bylo to z toho důvodu, že do 31.12 .2008 platila akce na slevu materiálu u této firmy., objednaného do 31.12.2008.Bohužel jsem od této firmy neměl vystavený doklad, např. fakturu....částka došla do této firmy 2.1.2009. Tam mi bylo sděleno, že bohužel zpětně doklad vystavit nejde, jelikož jim byla částka připsána až 2.1.2009.
Chtěl bych se teda zeptat: jak mám postupovat? může být částka 100 000 kč daňový výdaj roku 2008, mám jednoduché účetnictví, částka byla odepsána v roce 2008. Ale doklad budu mít bohužel až v roce 2009.Poraďte mi prosím, jaká by byla možnost. částka mi může být i vrácena,/ na základě dohody s dodavatelem materiálu/ ale jak mám postupovat účetně ? děkuji Dušan