Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Náklady v místě podnikání a na provozovně  (Přečteno 4166 krát)

Skartena

  • Host

Dobrý den,
  Chtěl jsem se pozeptat ,pokud mám adresu trvalého bydliště napsanou jako místo podnikání,a bydlím na přechodném bydlišti z dětmi(jelikož jsem vdovec).Každý den dojíždím do trvalého bydliště kde mám dílnu a nářadí pro vykonávání živnosti.Otázka:Je možné najeté km mezi přechodným a trvalým bydlištěm dávat do výdejů firmy.A pokud na adrese přechodného bydliště mám počítač a provádím veškerou činnost (nabídky,faktury,účetnictví)co bych si mohl dávat do nákladů firmy(myslím tím elektřinu,plyn,vodu),a jak bych to měl správně uvést na živnostenském úřadě co má být vlastně provozovna a co místo podnikání.Děkuji KARTENA
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Náklady v místě podnikání a na provozovně
« Odpověď #1 kdy: Říjen 04, 2008 »

Místo podnikání FO = místo, odkud řídíte, organizujete a plánujete svoje podnikatelské aktivity (necháváte si zasílat korespondenci, uzavíráte smlouvy apod.) Místo podnikání si můžete zvolit, nemusí to být vždy adresa trvalého bydliště. Pokud si zvolíte adresu rozdílnou od místa trvalého bydliště, tak od vás zřejmě živnostenský úřad bude (může, ale nemusí)  požadovat, abyste doložil, že máte k objektu vlastnické, nebo užívací právo. Místo podnikání můžete mít vždy jen jedno. Nyní je máte v místě trvalého bydliště, pokud byste je chtěl změnit, pak formou vyplnění Změnového listu. Pokud je místo podnikání odlišné od místa trvalého bydliště, pak také musí být viditelně označeno (jméno,  příjmení a identifikační číslo).
Provozovna =  prostor, kde je živnost provozována, přímo vykonávána, ve kterém něco vyrábíte, nebo poskytujete služby (může to být nejen dílna, sklad, nebo kamenný obchod, ale například i stánek, automat, nebo pojízdná prodejna). Zatímco místo podnikání může být jen jedno, provozoven můžete mít libovolný počet - samozřejmě za předpokladu, že k nim máte vlastnické nebo užívací právo.

Mohl byste tedy na ŽÚ změnit místo podnikání na adresu přechodného bydliště a v místě trvalého bydliště byste si mohl zřídit provozovnu. Některé FÚ ale nechtějí uznávat cesty mezi místem podnikání a provozovnou jako výdaj na podnikání. Ve vašem případě by se podle mého názoru cesty daly obhájit (dílna není vhodné místo pro počítač, ani pro vystavování či zpracování dokladů), ale raději se přeptejte svého správce daně, jak bude na cesty pohlížet. Výdaje na elektřinu, plyn a vodu jak v místě podnikání, tak v provozovně si můžete uplatnit v takové výši, jakou jste schopen obhájit. Pokud máte podružná měřidla, například jen pro dílnu, tak je to jednoduché. Pokud jsou platby společné jak pro podnikání, tak i pro osobní spotřebu, tak zvažte, zda je vůbec budete uplatňovat a v jaké výši. Přečtěte si například diskuzi zde:
http://diskuse2.jakpodnikat.cz/viewtopic.php?id=582
IP zaznamenána

kartena

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 46
Náklady v místě podnikání a na provozovně
« Odpověď #2 kdy: Listopad 04, 2008 »

Takže záleží na správci daně jestli mi uzná cestu mezi místem podnikání a provozovnou?A co když se změní správce daně?Je to vůbec někde definováno pro FÚ.KARTENA
IP zaznamenána

hasilp

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 4
Náklady v místě podnikání a na provozovně
« Odpověď #3 kdy: Listopad 04, 2008 »

Jak by to bylo v případě, že trvalé místo bydliště mam dům ve kterém žiji a jsem poskytovatelem hostingových služeb a své servery (počítače) mám umístěné v profesionální serverovně asi 100Km od místa bydliště a 5x měsícně bych jel do serverovny kontrolovat a aktualizovat a pripadne odstranit potize pri poskytovani sluzeb, ktero mohou nastat na strojích.

Cesta = vlak + tramvaj + autobus. Jak by to bylo v tomto připadě kde jako provozovna by byla serverovna, kde jsem nako nájemce RACKOVÉ STŘÍNĚ. (to je skřín na serverové počítače.)
Jak by to bylo s náklady ? a daní ? je mozne tuto cestou uvest do nákladu ?
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Náklady v místě podnikání a na provozovně
« Odpověď #4 kdy: Listopad 06, 2008 »

Citace: kartena
Takže záleží na správci daně jestli mi uzná cestu mezi místem podnikání a provozovnou?A co když se změní správce daně?Je to vůbec někde definováno pro FÚ.KARTENA
Nikde to definováno není a je jen na vás, zda vykázané cesty obhájíte jako výdaj na zajištění a udržení příjmů. Správce daně by mohl takové cesty posoudit například jako cesty do práce a z práce, které si zaměstnanec také nemůže odečítat z daní. Pokud cestu z místa podnikání do provozovny vykonáte proto, že přepravujete nějaký materiál, nebo dokumentaci (nikoliv pouze sebe), nebo napřed vyrazíte na nákup, případně za zákazníkem, pak se bude jednat o daňově uznatelný výdaj. Je to hlavně o správném vykazování:-)
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Náklady v místě podnikání a na provozovně
« Odpověď #5 kdy: Listopad 06, 2008 »

Citace: hasilp
Jak by to bylo v případě, že trvalé místo bydliště mam dům ve kterém žiji a jsem poskytovatelem hostingových služeb a své servery (počítače) mám umístěné v profesionální serverovně asi 100Km od místa bydliště a 5x měsícně bych jel do serverovny kontrolovat a aktualizovat a pripadne odstranit potize pri poskytovani sluzeb, ktero mohou nastat na strojích.

Cesta = vlak + tramvaj + autobus. Jak by to bylo v tomto připadě kde jako provozovna by byla serverovna, kde jsem nako nájemce RACKOVÉ STŘÍNĚ. (to je skřín na serverové počítače.)
Jak by to bylo s náklady ? a daní ? je mozne tuto cestou uvest do nákladu ?
Najatá skříň není provozovnou. Cesty za účelem kontroly a aktualizace mohou být výdajem na dosažení příjmů. Zda je potřebné uskutečnit cestu 5x měsíčně, to nevím, četnost musíte umět obhájit sám.
IP zaznamenána
Stran: [1]