Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Kontrolní hlášení  (Přečteno 1732 krát)

romča

  • Full Member
  • ***
  • Příspěvků: 135
Kontrolní hlášení
« kdy: Březen 15, 2016 »

Dobrý večer. Tak se v tom zas jednou plácám. Jedná se o čtvrtletního plátce, tedy poprve budeme podávat KH do 25.4. Pokud se mi dostane do rukou faktura ve výši cca 40000,- jako na drobného odběratele na faktuře ale není uveden jméno odběratele - IČ, DIČ - můžu dát do účetnictví-uplatnit DPH? a co s tím v kontrolním hlášení? Pokud by to byla faktura do 10000,-bez názvu odběratele, tak by přišla do oddílu B3??ale takto?? Děkuji moc za odpověď
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Kontrolní hlášení
« Odpověď #1 kdy: Březen 15, 2016 »

Dobrý večer. Nemáte daňový doklad se všemi předepsanými náležitostmi, tak zvažte, zda uplatníte nárok na odpočet. Pokud jste schopni prokázat nárok na odpočet jiným způsobem, tak můžete využít ustanovení § 73/5 ZDPH.
Jestliže uplatníte nárok na odpočet, tak byste měli zařadit do oddílu B.2. Počítejte s výzvou:-)
IP zaznamenána

romča

  • Full Member
  • ***
  • Příspěvků: 135
Kontrolní hlášení
« Odpověď #2 kdy: Březen 16, 2016 »

Takže, buď zavolat do té firmy a požádat o doplnění fakturačních údajů, nebo fakturu neuplatňovat.....neboť si zadělám okamžitě na Výzvu od FÚ.Jiná situace by byla, pokud by ty doklady byly do 10000,- tam by již bylo jedno zda dám do účetnictví nebo se mi náhodou ztratí,...  Udělám si malou rekapitulaci - přijaté doklady - různé malé paragonky, stvrzenky - tedy vše co je do 10000,-včetně DPH tam nemusí být odběratel uvedený - nanejvýš orazítkuji a přijde kumulativně s ostatními malými doklady do oddílu B3??? ale jakmile chci uplatnit něco nad 10000,- včetně DPH tak by měla být tedy faktura se všemi náležitostmi tedy s IČ, DIČ a přijde pak do oddílu B2?? Myslím si to takto dobře?? Za správnost,a že doklady mají všechny patřičné náležitosti zodpovídá podnikatel? (jedná se fakt o malou  firmičku - OSVČ, tak zas až tak proškolená nejsem, tudiž občas narážím)
děkuji za info
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Kontrolní hlášení
« Odpověď #3 kdy: Březen 16, 2016 »

Jestli je firma, která vystavila doklad nad 10 tis. Kč pro drobného odběratele (bez uvedení údajů o odběrateli), měsíčním plátcem, nebo čtvrtletním plátcem, ale je právnickou osobou, tak asi nebude překypovat ochotou, aby opravila daňový doklad. Už mají odeslaná kontrolní hlášení, případně i měsíční přiznání k DPH. V tomto případě bude podle mého názoru rozumnější, když neuplatníte nárok na odpočet. Poučte podnikatele, že při větších nákupech musí dodavateli oznámit své údaje a požadovat daňový doklad se všemi náležitostmi hned při nákupu.

Na přijatých dokladech do 10 tis. Kč včetně DPH nemusí být odběratel uvedený. Spadnou do oddílu B.3. Jakmile chcete uplatnit něco nad 10 tis. Kč včetně DPH, tak musíte mít daňový doklad se všemi povinnými náležitostmi, ale to platilo i před kontrolním hlášením:-) Náležitosti daňového dokladu najdete v § 29 ZDPH. Doklad přijde do oddílu B.2. Toto je zjednodušené podání, v reálu se mohou vyskytnout i jiné situace. Zkuste pročíst například tento článek: http://www.kenig.cz/2016/01/02/jak-se-neutopit-v-kontrolnim-hlaseni-dil-ii/
nebo pokyny k vyplnění KH na stránkách FS: http://www.financnisprava.cz/assets/cs/prilohy/d-placeni-dani/2016-02-10_Pokyny-k-vyplneni-kontrolniho-hlaseni-DPH.pdf
případně otázky a odpovědi: http://www.financnisprava.cz/cs/dane-a-pojistne/dane/dan-z-pridane-hodnoty/kontrolni-hlaseni-dph/dotazy-a-odpovedi

Za správnost dokladů sice odpovídá podnikatel, ale určitě očekává, že účetní zkontroluje, zda doklady mají potřebné náležitosti.
IP zaznamenána

romča

  • Full Member
  • ***
  • Příspěvků: 135
Kontrolní hlášení
« Odpověď #4 kdy: Březen 16, 2016 »

super, děkuji za odkazy, určitě nastuduji a již teď mi jasné, že musím včas dělat DPH a vše okolo,...
zkusím kvůli té faktuře ještě zavolat, protože pokud to proběhlo teď v březnu, tak by ještě snad pozdě být nemuselo,...
Paní Zdeno, prosím co si myslíte o komunikaci s FÚ ohledně posílání případných Výzev - podnikatel nemá datovou schránku. Bylo by lepší si ji založit?? To je asi nějak zpoplatněno?? Mně se to jeví vše strašně složité - hlavně pokuty pokud nestihnete včas reagovat a taky si říkám, kde je jistota, že to na email z FÚ skutečně dojde, pro malé žinostníky, kteří se v tom plácají svépomocí, co se týká účetnictví téměř likvidační,,.....díky za odpověď
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Kontrolní hlášení
« Odpověď #5 kdy: Březen 16, 2016 »

Dobrý večer,

pokud je podnikatel ochoten zřídit si datovou schránku, tak ať si ji zřídí. Na e-maily se asi opravdu nedá spolehnout. Ale bude ji muset pravidelně kontrolovat. V datové schránce si může nastavit, aby mu chodilo upozornění na novou zprávu.

Podnikatel ale bude muset podávat elektronicky i jiná podání, například přiznání k dani z příjmů. Když podá na papíře, tak vyfasuje pokutu 2.000,- Kč.

Zřízení datové schránky je zdarma. Můžete si požádat na poště, nebo na jakémkoliv CzechPOINTu:
http://www.czechpoint.cz/web/?q=node/62
Datovku pro podnikající FO jsem si vyřizovala na poště. Stačil občanský průkaz a živnostenský list. ŽL snad už nemusí být, jestli je podnikatel zapsaný v živnostenském rejstříku, tak si jej najdou sami. Za pár dnů přišly poštou přístupové údaje a mohla jsem datovku používat.

Více informací k datovým schránkám naleznete zde: https://www.datoveschranky.info/index

Jinak s Vámi naprosto souhlasím, je to opravdu složité. Mám pocit, že se někdo cíleně snaží zlikvidovat drobné podnikatele:-(
IP zaznamenána

taxi

  • Sr. Member
  • ****
  • Příspěvků: 363
Kontrolní hlášení
« Odpověď #6 kdy: Březen 17, 2016 »

Dobrý den, s poslední větou se ztotožňuji... mám stejné pocity....ale ten někdo by si měl uvědomit, že drobní podnikatelé se pak nahrnou na úřad práce...
IP zaznamenána

romča

  • Full Member
  • ***
  • Příspěvků: 135
Kontrolní hlášení
« Odpověď #7 kdy: Březen 17, 2016 »

paní Zdeno, tak zatím moc děkuji, určitě zas na něco přijdu až to začnu zpracovávat, ... a budu Vám psát SOS o záchranu a dobrou radu, fakt máte přehled
IP zaznamenána

jola

  • Jr. Member
  • **
  • Příspěvků: 51
Kontrolní hlášení
« Odpověď #8 kdy: Březen 17, 2016 »

Dobrý den paní Zdeno,
mám dotaz ohledně platebního kalendáře. Záloha ne el.energii je 700,- s DPH měsíčně, na platebním kalendáři je deset záloh,tudíž souhrná částka nepřesáhne 10.000,-. Zařadím platbu do řádku B3 v KH ?
Děkuji za odpověď. Přeji hezký den.                            

                                                                             Jarmila
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Kontrolní hlášení
« Odpověď #9 kdy: Březen 17, 2016 »

Dobrý večer, paní Jarmilo. Vzhledem k tomu, že souhrnná částka na platebním kalendáři nepřesahuje 10 tis. Kč, bych platby zařadila do oddílu B.3., jak píšete. Dodavatel zařadí do A.5., takže se platby nebudou párovat.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Kontrolní hlášení
« Odpověď #10 kdy: Březen 17, 2016 »

Citace: taxi
Dobrý den, s poslední větou se ztotožňuji... mám stejné pocity....ale ten někdo by si měl uvědomit, že drobní podnikatelé se pak nahrnou na úřad práce...
.... a jejich účetní také:-)
IP zaznamenána

jola

  • Jr. Member
  • **
  • Příspěvků: 51
Kontrolní hlášení
« Odpověď #11 kdy: Březen 18, 2016 »

Dobrý den ,
paní Zdeno moc děkuji za ujištění těch informací je tolik, že už si nejsem jistá ničím.
Přeji hezký den.                       Jarmila
IP zaznamenána
Stran: [1]