Dobrý den,
a) podle mého názoru byste měl vyplnit dnešní, nebo pozdější datum, zpětně Vám registraci asi nezruší. Já jsem podávala žádost o zrušení vždy zhruba měsíc předem, se zpětnou žádostí nemám zkušenost. Při dobrovolném zrušení registrace zákon nestanoví žádnou lhůtu, datum zrušení registrace je na rozhodnutí FÚ. Mělo by Vám přijít oznámení, registrace by pak měla být zrušena dnem následujícím po oznámení rozhodnutí. Žádost o zrušení registrace musíte podat elektronicky (pokud nemáte datovou schránku ani elektronický podpis, tak můžete odeslat nepodepsané, vytisknout si E-tiskopis, který aplikace nabídne, a ten do 5 dnů doručit na FÚ. Stejným způsobem můžete postupovat při odeslání přiznání k DPH)
b) pokud FÚ zruší registraci až letos, tak budete muset podat přiznání k DPH za 1. čtvrtletí 2016. Pokud byste neposkytl ani nepřijal žádné plnění, tak na přiznání k DPH (nahoře, pod políčkem zdaňovacího období) jenom zaškrtnete, že neexistují údaje pro stranu 2. Kontrolní hlášení byste nepodával. Z přijaté faktury, na které je vyčísleno DPH, Vám nevznikají žádné povinnosti. Uplatnění nároku na odpočet DPH je možnost, nikoliv Vaše povinnost. Nikdo se nebude zajímat, proč jste si neuplatnil odpočet, nemusíte proto ani žádat dodavatele, aby opravil fakturu. Jestli je to faktura v celkové výši do 10 tis. Kč (včetně DPH), tak ji dodavatel vykáže v součtovém řádku A.5 kontrolního hlášení a nikdo kromě dodavatele nebude vědět, komu byla faktura vystavená
c) kdybyste se stal znovu plátcem, nebo identifikovanou osobou, tak automaticky spadnete do měsíčního režimu.