Dobrý večer, moc prosím o názor, zda je vše v pořádku. Jsme menší firmička na vývoz jímek a čištění kanalizací, jsme plátci DPH a vedeme DE. A o co jde.
Vždy tak jednou za týden dostanu na zápis do DE podklady, kdy dostanu do rukou výkaz o provozu vozidel, kde je uvedeno co, kde, kdy a komu bylo prováděno v uplynulém týdnu. Na tomto základě vždy vystavím několik faktur najednou, platba převodem. Vše odešlu a čekáme na úhradu bankou. Příjmový doklad je v tomto případě vlastně výpis z banky.
Ale začíná se nám stávat to, že zákazník zavolá přímo řidiči zaměstnanci, že potřebuje provést službu a pokud má řidič momentálně čas, jede ihned na zakázku a někteří klienti chtějí platit ihned hotově (což je samozřejmě pro nás jistější a vítali bychom to). Jednalo by se vesměs o částky max. do 5.tis Kč. Nechtějí fakturu převodem. Stačí v tomto případě, když řidič vystaví jen příjmový pokladní doklad, který by vozil u sebe a vypsal jej na místě, originál dal klientovi a já kopii po obdržení takto navedu do DE s tím, že k němu pouze přiložím výkaz o provozu vozidla? Nebylo by tam uvedeno ani jméno a podobně, pouze opět jen co, kdy a za kolik bylo uděláno.
Může to takto být? Není v našich možnostech takto operativně vystavovat hotovostní fakturu z programu, ve kterém pracuji, kterou by mohl okamžitě předat.
Nebylo by toto \"v nepořádku\"? Snad jsem svůj dotaz zformulovala ve zkratce srozumitelně. :-(
Děkuji za radu.