Přeji krásný den
Od 1.12.2014 jsme se stali plátci DPH. Od té doby tu zápasím s doklady a s tematikou DPH vůbec. Nejsem si jistá, jestli dělám některé věci správně.
- vydám fakturu s rozpisem DPH, následně příjmový pokladní doklad, na kterém už DPH rozepsané není - je to tak správně? Proč se na PPD dph už nerozepisuje?
- předmětem podnikání je truhlářská výroba - je pravda, že můžeme uplatnit u námi montovaného vestavného nábytku (skříně i kuchyně) sníženou sazbu DPH?
- mám účtenku z drogerie za barvy,laky za 3000,-. Jsme tam registrováni a uvedeni jako odběratel (jméno + IČ) - mám účtenku evidovat jako ZDD a vypočítat si tedy DPH koeficientem? To samé u daňového dokladu - prodejka (odběratel = drobný prodej). DPH i ZD je uvedené, ale vypočítat si to musím sama?
- mám přijatou fakturu, kde dodavatel uvádí \"zaokrouhlení\" - jakým způsobem si toto zaúčtuju já? Zadala jsem tam další položku jako \"zaokrouhlení\" s 0% dph, všechny částky mi sedí, tak snad je to správně...?
- koupili jsme licenci k účetnímu programu za 1500,-. Jaká předkontace by to měla být? Provozní režie? Nákup DHIM?
- doposud jsme neměli zařazené auto do podnikání, ale tento rok bychom již rádi. Vše okolo toho mi přijde dost složité a obrátím se na Vás později ještě s nějakými dotazy, až si to vše sesumíruju.
Zatím mockrát děkuji za pomoc!
M.