Dobrý den, přidávám se do diskuse ohledně stravenek a jejich vedení v DE.
Řeším stejný problém, nacházím opravdu dva pohledy, jak postupovat. Pokud nakoupím stravenky na fa a celou hodnotu
ceniny dám do daňových výdajů, musím evidovat přesný počet vydaných stravenek zaměstnanců ke konci roku a pokud v prosinci
nakoupím stravenky a vím, že je nevydám, nemohu u této poslední faktury takto postupovat a dát celou hodnotu daňově.
Proto myslím, že bezpečnější způsob je rozdělení hodnoty ceniny na daňové a nedaňové výdaje v poměru 55% a 45% již při nákupu na faktuře.
Co nevím, jak správně posloudit a zapsat v DE je pokud, zaměstnavatel strhává hodnotu 45% stravenky ze mzdy. Tudíž, se mi vyplacení mzdy (daň.náklad)
poníží o tuto hodnotu.
Prosím o radu, nebo zkušenost, jak toto u obou modelů evidence stravenek zapsat v deníku. Nebo, jak to posoudit, někdo tvoří doklady o použítí v hodnotě srážky.
Někdo přijme do pohladny od zaměstnance hodnotu 45% jako daňový příjem?
Prosím o radu.
Hanka