Témata > Sociální, zdravotní, nemocenské pojištění

OSVČ a datová schránka

(1/3) > >>

Wampik:
Dobrý den,

Předem bych chtěl poděkovat paní Zdeně a tomuto serveru za existenci, protože když jsem začínal podnikat, tak odpovědi na veškeré základní otázky jsem našel zde.

Podnikám 4 rokem a díval jsem se, že je nutné mít od roku 2014 datovou schránku pro komunikaci s úřady (zdravotní, sociální a berňák). Do teď jsem to praktikoval takto:

Jednou za rok jsem vyjel z účetnictví částku kterou jsem vydělal a s dalšími podklady (záloha za zdravotní, sociální a daně + důchodové pojištění) jsem donesl své účetní,
která udělala za úplatu dle svého ceníku moje daňové přiznání a to pak s mým souhlasem (jménem) podala jako přehled na finanční úřad, zdravotní pojištovnu a ossz. Mne pak poslala
v emailu PDF soubor s přehledem. Od daných úřadu mne pak přišlo pouze vyrozuměni o vyrovnání případného nedoplatku. Prostě klasika. Takže až do teď jsem nikde nestál
žádné fronty a nekomunikoval přímo s žádnými úředníky daných úřadu.

Otázka zní: Mohu toto praktikovat i tento rok s tím, že účetní pošle veškeré přehledy přes svojí datovou schránku a nebo budu muset aplikovat model:

 - Předat účetní podklady,
 - Ta vypracuje patřiční dokumenty a pošle mě je na email,
 - a já tyto dokumenty odešlu přes svojí datovou schránku na patřičné úřady,

Pro mne osobně je datová schránka (i elektronický podpis pro podatelnu) zbytečnost, protože ji opravdu potřebuji pouze jednou za rok.

Předem děkuji za odpověď.

Zdena:
Dobrý den. Pokud Vaše účetní odesílá daňové přiznání a přehledy prostřednictvím své datové schránky na základě plných mocí, které jste předali na FÚ, OSSZ a ZP, tak je to stejné, jako kdybyste je odeslal Vy sám ze své datové schránky. Nemusíte si tedy zřizovat vlastní datovou schránku, ani elektronický podpis.

Doufám, že elektronická podání nebudou žhavým tématem ani v roce 2015 a kdo bude chtít, bude moci podávat přiznání a přehledy v papírové podobě.

Bikinka:
Dobrý den,
jak je to s poviností mít datovou schránku či el. podpis u OSVČ - neplátce DPH ( obrat do 750.000kč/ročně) ??
Nějak jsem nepochopila, zda letos mohu  manželovi normálně udělat  daňové přiznání a donést ty papíry na F§U nebo je již nějaká změna. Účetní si neplatíme, máme málo faktur, tak to zvládám sama :-).
Děkuji moc za odpověď

Zdena:
Dobrý den. Jestli manžel nemá datovou schránku, tak můžete normálně udělat daňové přiznání a donést papíry na FÚ.

Pokud by manžel měl datovou schránku a chtěl by podat papírové přiznání, tak by si ji musel v období podání přiznání znepřístupnit (deaktivovat). Žádost o znepřístupnění lze podat na kterémkoliv Czech POINTu (na poště).

Wampik:

--- Citace: Zdena ---Dobrý den. Jestli manžel nemá datovou schránku, tak můžete normálně udělat daňové přiznání a donést papíry na FÚ.

Pokud by manžel měl datovou schránku a chtěl by podat papírové přiznání, tak by si ji musel v období podání přiznání znepřístupnit (deaktivovat). Žádost o znepřístupnění lze podat na kterémkoliv Czech POINTu (na poště).
--- Konce citace ---
Dobrý den

Platí i toto o podání přehledu na OSSZ a zdravotní pojištovnu? Mě dělá přiznání daně účetní, která pak mým jménem dodá patřičné dokumenty na FU, OSSZ a ZP.

Vím, že bylo plánováno, že minimálně přehled na OSSZ se bude podávat výhradně přes datovou schránku.

Děkuji za odpověď

Navigace

[0] Seznam témat

[#] Další strana

Přejít na plnou verzi