Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Daňová evidence a nákup majetku na splátky  (Přečteno 1192 krát)

Katjez

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 23

Dobrý den, prosím o radu v následujícím případě.
Jsem OSVČ, vedeu DE, čtvrtletní plátce DPH. V říjnu letošního roku jsem koupila nová zimní kola na auto a využila nabídku nákupu na splátky bez navýšení.
Celková výše faktury je cca 29 tis., 6 splátek. Prosím o radu, jak zapíšu do deníku.
Je možné zadat fakturu jako klasický závazek a jednotlivé splátky jako částečné úhrady. Fakturu mám ale na Peugeot a  úvěrovou smlouvu na Cetelem.
Předem děkuji
K.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Daňová evidence a nákup majetku na splátky
« Odpověď #1 kdy: Leden 14, 2014 »

Předpokládám, že jste kola koupila v říjnu loňského roku a splátky úvěru přesáhnou do roku 2014.
Praktický postup závisí na možnostech vašeho SW, prostudujte nápovědu. Máte možnost zapisovat výdaje bez pohybu finančních prostředků? Zkuste to interním dokladem - úhrada fa úvěrem.
Obecně: fakturu jako závazek, který najednou uhradíte úvěrem. Daňový výdaj ke dni, kdy byla faktura uhrazena úvěrem, tedy v roce 2013. Úvěr jako závazek, který budete snižovat při úhradách splátek. Splátky úvěru jsou nedaňovými výdaji.
IP zaznamenána
Stran: [1]