Dobrý den.
1. Půjdete do papírnictví, koupíte kancelářské potřeby (doporučuji na paragon nechat rozepsat, pokud není elektronický doklad, např - propiska, guma, kalkulačka, kancelářský papír atd - nikoliv hromadně \"kancelářské potřeby\". Takový doklad zapíšete do daňové evidence jako provozní výdaj, do knihy faktur nepíšete nic, protože žádnou fakturu nemáte.
2 Pro někoho uděláte práci, potom nejpozději do 15 dnů vystavíte fakturu, na které uvedete mj. i způsob úhrady:
a) hotově, peníze obdržíte pří předání faktury a můžete, ale nemusíte, k ní vystavit ještě příjmový pokladní doklad. Pokud jej zákazník vyžaduje, vystavte jej.
b) převodem, vystavíte fakturu, dodáte ji zákazníkovi a očekáváte platbu na Bú. Při zpracovávání výpisu z banky ( třeba jednou měsíčně) uvedete do evidence, že faktura je uhrazena. Již nemusíte zákazníkovi nic vystavovat, má svůj výpis z Bú, že fakturu uhradil.
Osobní doporučení: Požadujte úhrady faktur v hotovosti, vyhnete se případnému vymáhání peněz při prodlení.
Pozn. V hotovosti nelze platit částky, v přepočtu, nad 15000,-EUR.