Jestli je schopen obhájit, že poukázky od Benziny jsou opravdu reklamním předmětem, slouží k podpoře prodeje, tak si je může dát do daňových výdajů. Zeptejte se pojišťovacích agentů, zda jim tyto výdaje prošly daňovou kontrolou a s jakým výsledkem.
Podle mého názoru poukázka není předmět, nýbrž platební prostředek.
Pročtěte zápis z jednání Koord. výboru s KDP ze dne 29.6.2006, strana 57.
http://cds.mfcr.cz/cps/rde/xbcr/SID-3EA9846B-E84B785F/cds/KV29062006.pdfKopíruji stanovisko MF ČR:
Stanovisko Ministerstva financí
Nesouhlas se závěry předkladatele.
Z povahy \"reklamního nebo propagačního předmětu\" ve smyslu § 25 odst. 1 písm t) ZDP vyplývá, že se musí jednat o věc, která má určitou užitnou nebo estetickou hodnotu, a to sama o sobě (typicky se tedy jedná o tužky, kalendáře, drobné dekorativní předměty apod.). Je zřejmé, že popsaná poukázka žádnou takovouto hodnotu sama o sobě nemá, ve smyslu § 25 odst. 1 písm t) ZDP věta za tečkou a contrario je tedy považována za dar a jako taková nemůže být v popsané situaci daňově uznatelným nákladem.