Paní Zdeno, prosím o radu. Jsem plátce DPH. Při archivace faktur za loňský rok jsem zjistila, že jednu přijatou fakturu za zboží jsem špatně zapsala do DE. Ani nevím, jak se to mohlo stát, ale jako základ bez DPH jsem uvedla celkovou částku faktury a zbytek už udělal program sám. Tzn. že jsem o 363,- Kč odvedla méně na DPH a samozřejmě je tím pádem špatně i daňové přiznání za r. 2012. Budou mi vracet bonus za dítě, bohužel větší než mám nárok. Co teď s tím?
A ještě jeden dotaz. Pokud by se mi stalo, že bych nějakou fakturu za zboží v hotovosti zaplatila a pak bohužel založila, tj. neuplatnila bych na ni DPH a ani ji neuplatnila v daném roce v daňovém přiznání, jak má člověk postupovat? Vůbec ji nedávat do účetnictví nebo co? I když zboží prodám, odvedu DPH a příjmy přiznám. Můžete mi, prosím, odpovědět co nejrychleji? Také s ohledem na podání přehledu ZP a SP. Děkuji.