Dobrý den..
mám na Vás takový specifický dotaz...potřeboval by jsem poradit.
Od roku 2010 podnikám v oboru servis kancelářské techniky. Typ živnosti - Výroba, instalace a opravy elektrických strojů a přístrojů. Na tuto živnost mám IČO a pokud si na netu zadám své ičo, tak mi vyjede řemeslná živnost.
Je to řemeslná živnost,kde můžu uplatnit paušál 80% .
Jak jsem již psal, tak od roku 2010,2011,2012 a 2013 jsem měl počítáno účetnictví běžným způsobem. Ale pak jsem se od konkurence dozvěděl,že je lepší přejít z běžného účta na paušál a to rovnou na 80%. Pani účetní mi dodanila rok 2010 a pak již rok 2011 a 2012 zpočítala paušálním způsobem... měl jsem velké přeplatky na všem, jak odvody DPH, zdravotní i sociální.
Potřeboval by jsem upřesnit, co vše můžu do paušálu 80% počítat....
Na každé faktuře mám práci - hodinovou sazbu za čištění kopírky,tiskárny, počítače a pak prodej náhradních dílů, nebo tonery a nebo prodej tiskárny s její instalací a nastavení a různá zařízení,jako scannery , notebooky atd.
Dle mé účetní je to tak, že pokud mám na faktuře za opravu - hodinovou sazbu za odbornou činnost , následně prodej toneru do kopírky a nebo prodej tiskárny vždy zařadí tuto fakturu do 80% paušálu....
Pokud zákazníkovi prodávám jakékoliv množství tonerů a neúčtuji mu práci - jen dopravu, tak má účetní řadí tuto fakturu automaticky do 60% paušálu.
Zajímalo by mě prosím,co vše patří do 80% paušálu,jaké faktury tam můžu dávat a co do 80% paušálu nemůžu dávat.
Uvedený způsob fakturace 60% - 80% paušál jsem pak prověřoval u konkurence a ta mi sdělila, že způsob účtování mé pani účetní je správný....přesto prosím o upřesnění mého dotazu ohledně paušálu.
Za všechno moc děkuji a jsem s pozdravem Zdeněk