Dobrý den,
mám ještě dotaz. Našel jsem informaci, že při ukončení nebo přerušení podnikání (výdaje paušálem) se upraví základ daně o
- cenu nespotřebovaných zásob,
- výši pohledávek (s výjimkou pohledávek vyjmenovaných v § 24 odst. 2 písm. y) ZDP),
- hodnotu zaplacených záloh
Žádné zásoby nemám, pohledávky jsou nezaplacené faktury k datu ukončení činnosti, ale co znamenají ty zaplacené zálohy?
Konkrétně v mém případě...od 1.12.2012 ukončená činnost. Jenže 6.9.2012 jsem vystavil zálohovou fakturu na prodej webových stránek, která byla ve výši poloviny prodejní ceny. Uhrazná byla 20.9.2012. Po zaplacení této zálohy jsem vystavil konečnou fakturu na zbytek ceny, kde byla odečtená zaplacená záloha. Tady ta druhá konečná faktura měla datum splatnosti 20.10.2012, ale zaplacená byla až po přerušení činnosti 6.12.2012.
Můžete mi prosím vás ještě poradit jak to tam mám zapsat? Vůbec si s tím nevím rady.
Tu první zálohovou fakturu (zaplacenou v pořádku ještě v době činnosti) teda dávám normálně do součtu příjmů (ř.101 př. 1)?? Nebo se to vztahuje k té úpravě daně (řádky 105 nebo 106 př. 1) a dávám ji spolu s finální fakturou do tabulky E?
A ještě jeden dotaz. V příloze 1 v tabulce C musím vyplnit datum přerušení činnosti. Tam se uvádání až den, kdy už je činnost ukončená nebo poslední den činnosti?
Hledal jsem o tomto informace v pokynech, ale nic tam k tomu není.
Děkuji za radu.