Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: SEO je jen bublina, nic víc...  (Přečteno 1137 krát)

James-008

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 13
SEO je jen bublina, nic víc...
« kdy: Říjen 04, 2012 »

Často se zamýšlím nad tím, co vlastně lidé od optimalizace webových stránek pro vyhledávače (SEO) očekávají. Setkávám se s názory, že to vyloženě a nutně potřebují ke svému online podnikání a bez správné optimalizace se neobejdou. Dle mého názoru - ANO, ale NE v takové formě, jak to často nesmyslně požadují.

Dle mého názoru je kvalitní SEO pouze 1/3 úspěchu. To proto, že se k Vám na web lidé dostanou, ale ve chvíli, kdy je nezaujme Váš web, či Vaše produkty, nebo Vaše popisky, tak je ta 1/3 slabým argumentem pro nákup či setrvání na webu.

Rozhodně nesporně důležitým hlediskem pro rozhodování každého zákazníka je to, jak web na něj působí, zda je přehledný, důvěryhodný, má vhodnou formou prezentované produkty, či služby a zda je tam i přijatelná cena.

Nesporným faktorem je emoční dojem webu na návštěvníka, neboť právě díky emocím lidé nakupují, proto je nutné k online marketingu přistupovat s tímto přístupem. Vzpomeňte si, když jdete nakupovat do obchodu, jak na Vás emočně působí vybavení obchodu, obsluha, profesionalita a pak i cena. Obchodů můžete projít desítky, ale ten, který na Vás udělá největší dojem, tam setrváte.

Proto často svým klientům říkám, že 2/3 úspěchu je kvalitně provedený web, který poskytuje informace, které uživatelé hledají, který je použitelný, který splňuje poskytuje správné dojmy na návštěvníka a tím je důvěryhodný. Setkávám se s názory, že je potřeba jen a výhradně SEO a ostatní půjde samo, ale opak je pravdou.

Díky SEO sice získáte přední pozice vyhledávačů (možná), nic není samozřejme jisté, ale ten pravý okamžik obchodu provede návštěvník až na Vašem webu. Proto přeoptimalizované weby nemusí mít vždy atraktivní konverzní poměry, neboť zkrátka jsou výhradně optimalizovány pro vyhledávače a ne pro lidi!

Proto optimalizujte pro lidi, vymýšlejte kvalitní online marketing a Vaše marketingová strategie, jak se lidem více přizpůsobit a jak na ně správně zacílit, jak jim vyjít vstříc a jak vyřešit jejich potřeby, které na Vašem webu hledají, a nedávejte takový prioritní důraz pouze na SEO.

Myslete na lidi! SEO je podle mého názoru přeceňovaná bublina, nic víc, nic míň. Jsou to jen magické kousky, jak \"přijít na kloub vyhledávačům\", ale to pravé nejcennější je ve Vašem webu a Vašem dojmu!


Bc. Zbyněk Hyrák
specialista na internetové podnikání a marketing, podnikatelský a ekonomický poradce, lektor
IP zaznamenána
Stran: [1]