Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Daň z příjmů u studenta a silniční daň  (Přečteno 1305 krát)

Lucinkasis

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 2
Daň z příjmů u studenta a silniční daň
« kdy: Červen 14, 2012 »

Dobrý den,

od loňského roku jsem měla aktivní živnost, ale jelikož jsem neměla žádné příjmy, tak jsem pouze za finanční úřad, sociální a zdravotní poj. podepsala prohlášení, že jsem neměla žádné příjmy. Na sociál. a zdrav. mi řekli, že když jsem pořád student a neměla jsem žádné příjmy, tak jsem i letos osvobozena od placení záloh (i když něco si tam už začnu posílat). Jen teď nevím, jak je to s daní z příjmů. Příjmy z podnikání mám už někdy od ledna. Mám již platit něco teď, nebo až po podání daňového přiznání? Popř. kolik, když jsem student (budu studentkou celý letošní rok). Na silniční daň jsem se přihlásila až teď, mám to od 1.4.2012. Bude to moc vadit, když jsem příjmy měla už od toho ledna? Prostě stačí říct, že předtím jsem auto k podnikání nepoužívala, nebo jak to je? Já jsem z toho pořád celá zmatená, na finančáku mi to paní na podatelně nebyla schopná vysvětlit, že ona neví, ať si někomu z jejích kolegů zavolám a zeptám se :( Děkuju moc za odpovědi
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Daň z příjmů u studenta a silniční daň
« Odpověď #1 kdy: Červen 14, 2012 »

Daň z příjmů budete počítat až v daňovém přiznání za rok 2012, letos žádné zálohy neplatíte.
Daň z příjmů byste platila v případě, že vykážete daňový základ (příjmy po odečtení výdajů) vyšší než 192.400,- Kč. Daň do základu 192.400,- Kč pokryjí slevy na poplatníka a na studium.

Jestliže jste se přihlásila k silniční dani až od 1.4.2012, tak vykazujte výdaje na auto až od dubna. Od ledna do března jste mohla jezdit autobusem nebo na koloběžce:-)
IP zaznamenána

Lucinkasis

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 2