Dobrý den,
rád bych se zeptal zkušenějších na několik dotazů.
Rozhodl jsem se zkusit začít podnikat při rodičovské dovolené (k mému překvapení je to reálné), a to provozovat e-shop s handmade výrobky. Poznal jsem paní, která vyrábí skutečně krásné výrobky z textilu. V současné době je také na rodičovské dovolené a tak vyrábí hračky pro své známé a kamarády, NENÍ OSVČ, normálně dělá na HPP. Ze začátku bych s ní rád navázal spolupráci, nicméně nemám žádné zkušenosti, takže mé dotazy jsou následující:
- budu prodávat koncovým zákazníkům, má smysl být PLÁTCEM nebo NEPLÁTCEM DPH?
- mohu od ní (později i od jiných lidí) výrobky kupovat a následně prodávat, když není (nejsou) OSVČ?
- pokud NE, jak v tomto případě postupovat, pominu-li, že by si tedy pro spolupráci (zřejmě, dle mého úsudku) museli vyřídit ŽL (na vedlejší činnost, pokud mají např. HPP) a já je do toho nutit nemůžu?
- mám zaregistrovaných několik domén, na kterých bych chtěl provozovat stránky s e-shopem, v současné době jsou domény registrované na mě, coby nepodnikatele, je nutné je pro start podnikání registrovat na vlastníka coby \"podnikatelský subjekt\" nebo je to jedno? Jaké by to mělo případně výhody nebo nevýhody?
- kdybych chtěl náhodou po nějaké době zkusit nabídnout zboží i ostatním obchodníkům, bylo by lepší být PLÁTCEM DPH?
- jak je to se záruční dobou na handmade? Jsou tam nějaké vyjímky nebo platí klasicky min. zákonná 24 měsíční záruka?
- jak sepsat (vymyslet, okopírovat a upravit) obchodní podmínky?
- co všechno je potřeba splnit (= uveřejnit na stránkách e-shopu), aby bylo všechno v pohodě a žádný úřad mě nemohl napadnout, že mi tam chybí takový nebo makový údaj?
Předem Vám moc děkuju za odpovědi a trpělivost, jsem v tomto přeci jen začátečník...
MuF