Názor laika, co nemá rád byrokracii a regulaci podnikání (počítám s tím, že vedete daňovou evidenci):
Když chcete danit, musíte každý příjem evidovat a nějak ho doložit (faktura, smlouva o dílo, atd.). K těmto dokladům je pak ještě nutné dodat výpis z účtu nebo účtenku, aby případná kontrola z FÚ viděla, že v evidenci máte všechny přijaté platby, nic jste nezatajil a platby \"sedí\".
--- > tak nějak jsem rozebral základy evidování příjmů v daňové evidenci :-)
Ohledně bankovního účtu - bankovní účet mít podnikatel nemusí, platby lze přijímat i v hotovosti.
--- > tím pádem po mně nemůže FÚ vyžadovat bankovní výpis (když nemám účet)
Pokračujeme dál:
Co to je bankovní účet? Je to jen účet v bance? Ale co když mám účet v družstevní záložně? Nebo mám účet u PayPal, PayPay, Moneybookers...?
Závěr:
dle mého názoru lze účet u PayPal považovat za \"bankovní účet\", protože se chová úplně stejně (můžu platby příjímat i posílat, můžu si vytisknout výpis).
V PayPal nastavení máte možnost přidat více emailů, navrhuji mít jeden email pro osobní platby, jeden email pro podnikatelské platby. Takto jeden PayPal účet rozdělíte na dva účty. (Kdo má právnickou osobu, může založit PayPal Business na firmu, a pro sebe soukromou osobu zřídit PayPal Personal). Periodicky (třeba jednou ročně) si podle \"podnikatelského emailu\" vyfiltrujete všechny podnikatelské platby, výpis si vytisknete a přiložíte k daňové evidenci.
Myslím, že je jedno, že výpis bude anglicky, řekl bych, že na FÚ tomu porozumí.
Samozřejmě v průběhu roku musíte všechny přijaté (odeslané) podnikatelské platby zapisovat do Evidence příjmů (a Evidence výdajů, pokud evidujete).
Závěr všech závěrů:
Každý podnikatel může mít kolik bankovních účtů chce: třeba u KB, ČSOB a ČS... Také můžete mít nekonečně účtů v zahraničí (Německo, Polsko, USA, Austrálie...). Jen je potřeba pro kontroly z FÚ archivovat výpisy z účtu. Proč bychom nemohli PayPal účet považovat za běžný bankovní účet? Domnívám se, že v tom není rozdíl.
Ještě podotýkám, že PayPal má bankovní licenci v Lucembursku.