Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Student ŽL, dohoda o prac. činnosti  (Přečteno 1634 krát)

Vitana

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 4
Student ŽL, dohoda o prac. činnosti
« kdy: Březen 06, 2012 »

Dobrý den,
jsem student VŠ, měl jsem ŽL a vydělal jsem si na něj 2000kč, daroval jsem 1xkrev a na dohodu o pracovní činnosti mám základ daně 33 956kč.

Můj dotaz: při on-line vyplňvání přiznání: příjmy z  podnikání: vedu daňovou evidenci a uplatňuju výdaje procenta z příjmu,
vedu daňovou evidenci a uplatňuju prokazatelné výdaje nebo
vedu účetnictví.
Já si ale vydělal jen 2000kč a žádné výdaje jsem neměl, nevím co vyplnit. Dnes je na idnes: Máte příjem ze zaměstnání a navíc jste si přivydělali například podnikáním či pronájmem víc než 6 000 korun za rok. Tak se vyplňuje daň. přiznání.
Zdroj: http://finance.idnes.cz/kdy-odevzdat-vyplnene-formulare-a-zaplatit-dane-prehled-terminu-pxg-/p_dane.aspx?c=A120228_1740146_p_dane_zuk

A druhý dotaz: Jak a kolik platím zdravotní pojištění? Jsem u OZP a přišel mi od nich dopis abych platil.

Všem děkuji za rady. Omlouvám se za určitě hloupý dotaz, ale vůbec se v tom nevyznám
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Student ŽL, dohoda o prac. činnosti
« Odpověď #1 kdy: Březen 11, 2012 »

Jestliže jste měl příjem ze živnosti pouze 2.000,- Kč, tak nemusíte podávat daňové přiznání. Pokud přiznání podáte, tak v něm musíte uvést všechny příjmy, tedy i příjmy ze živnosti, i když byly nízké. V příloze č. 1 můžete uvést, že uplatňujete výdaje procentem z příjmů. Pokud máte živnost volnou nebo vázanou, tak si uplatníte výdaje ve výši 60% příjmů, tj. 1.200,- Kč.