Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Co dělat u DPP, když špatně odvedli daň...  (Přečteno 2655 krát)

Veronika89

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 2

Dobrý den, měla jsem od 2.-6./2011 DPP, která se měla vyplatit a vyplatila jednorázově v 6/2011 ve výši 21 tisíc Kč. Odečetli 15%. Prohlášení jsem zde nepodepisovala, podepsané mám u jiné DPP u jiného plátce. Jsem studentka, určitě by mi zálohové daně všechny vrátili... Když jsem požádala o Potvrzení příjmů za 2011, účetní ho nevypsala s tím, že DPP byla zdaněna srážkovou daní, řekla, že to bylo méně než 5 tisíc měsíčně... . I ve smlouvě bylo napsáno, že se bude danit zálohově. Potvrzení přesto mohu získat, ale obávám se nepříjemností. Kontroluje FÚ nějak plátce? Nevím zda je přihlášení i k daním FO nebo jen srážkové dani... Co byste poradili?
IP zaznamenána

JANAA

  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 1387
Co dělat u DPP, když špatně odvedli daň...
« Odpověď #1 kdy: Březen 01, 2012 »

Dobrý den, dle mého názoru, pokud mzda byla vyplacena jednorázově, ve výši 21 tisíc, měla být zdaněna zálohovou daní bez ohledu na podepsané či nepodepsané prohlášení. Trvejte na vystavení potvrzení o zdanitelných příjmech. Je to zcela jistě nesrovnalost na straně mzdové účetní.
Vy se problémů ze strany fú obávat nemusíte, a účetní ve firmě si jistě dokáže s opravou dat poradit. Jana
IP zaznamenána

Marie

  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 916
Co dělat u DPP, když špatně odvedli daň...
« Odpověď #2 kdy: Březen 01, 2012 »

Potvrzení si vyžádejte. Je na něm uvedeno, ve kterých měsících byla mzda zúčtována. Jestli každý měsíc, a méně než 5 000, tak se skutečně jednalo o srážkovou dan a ta nepodléhá ročnímu vyúčtování. Jestli ale zúčtovali ve více měsících a vždy více než 5 000Kč v jednom měsíci, tak se jednalo o zálohovou dan a můžete požádat o vrácení formou DAP.
IP zaznamenána

Marie