Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Prodej služeb přes Internet a DPH  (Přečteno 1658 krát)

bmw525i

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 1
Prodej služeb přes Internet a DPH
« kdy: Březen 23, 2012 »

Podnikám v odvětví nákupu softwarových produktů s prodejními právy a jejich prodejem do celého světa. Funguje to tak, že od nějaké společnosti (výrobce produktu) koupím jim nabídnutý, většinou balíček software s prodejními právy. Tento upravím, předělám prodejní stránky a nabízím k prodeji do celého světa.  Platby jsou vesměs elektronicky prostřednictvím některého z platebních procesorů (například já používám Paypal).

V praxi to funguje tak, že můj program mi na mou prodejní stránku vygeneruje tlačítko se spojením na PayPal. Jakmile zákazník klikne na toto tlačítko (koupit) automaticky je přesměrován na platební formu PayPal, kde je již název produktu, moje emailová adresa u PayPal a cena. Zákazník pomoci své platební karty zaplatí příslušnou částku. Okamžitě po ukončení platebního procesu je zákazník přesměrován na mou \"Thank You\" stránku, kde najde odkaz na stažení zakoupeného produktu. Já obdržím od PayPal email s číslem transakce a informaci, že XY s emailovou adresou neco@neco.com zakoupil můj produkt XY a částka XY USD byla připsána na můj účet.

Já nevím, kdo si ten produkt koupil, zda je ten zákazník z CZ, EU, nebo USA, nebo Austrálie. Z hlediska účetnictví to není problém, tuto platbu zaúčtovat. Email od PayPal je s elektronickým podpisem, takže to je hodnověrný doklad o prodeji. Jakmile časem stáhnu své peníze z PayPal účtu do mého bankovního účtu lze celou transakci zaúčtovat. Problém je s DPH. Já mohu vygenerovat DPH (VAT) k ceně ale nemohu to automaticky přidat pro každý prodej, protože když si to koupí osoba povinná k dani se sídlem v EU, měla by být transakce bez DPH a tuto by si měl zaúčtovat kupující.  

Toto samozřejmě není jen můj osobní problém, ale problém kteréhokoliv podnikatele na Internetu ze zemí v EU. Snažil jsem se někde najít nějakou odpověď, ale nikde nic. Asi to opravdu nikoho nepálí. Naprosto absurdně to řeší platební procesor Clickbank, který se zaregistroval v EU (i když má sídlo v USA), jako plátce DPH a pro změnu každému kupujícímu bez milosti přidá k ceně produktu VAT. Mají to ošetřeno tak, že při kliknutí na tlačítko KOUPIT kupující je přesměrován na první formu, kam musí zadat email a vybrat COUNTRY (stát) a poté je přesměrován na platební formu, kde je již automaticky přidána VAT podle toho jaký stát byl vybrán. Taky blbě. Protože když to kupuji od nějakého Němce, nebo Anglána, tak to má být bez DPH. Poslal jsem Clickbance v tom smyslu email, samozřejmě žádná reakce. Před časem jsem poslal email s dotazem jak to řešit na MF ČR. Odpověď jsem si původně chtěl zarámovat a pověsit jako ukázku naprostého bla,bla,bla, nic neříkající odpovědi.

Pokud někdo máte v této oblasti nějaké zkušenosti, sdělte to zde. Ne jenom pro mě, ale i pro ostatní, kteří provozují podobnou činnost.

Hezký den všem
IP zaznamenána
Stran: [1]