Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Více brigád  (Přečteno 2720 krát)

Jerry

  • Host
Více brigád
« kdy: Červenec 30, 2008 »

Dobrý den, pokud jsem student a pracuji u jednoho zaměstavatele na DPP, kde můj výdělek dosáhne 9000Kč hrubého a dále pracuji na DPČ pro podnikatele, kde moje příjmy nepřesáhnou za rok 3000 Kč.

Co to pro mě znamená?
Je pro mě jednodušší podepsat prohlášení na poplatníka nebo na studenta?
O soc. zdrav. pojíštění se musím starat?
O placení daňí a vyplnění daňového přiznání se také musím starat, nebo to vše odvádí zaměstnavatelé a já dostanu čistý zisk a o nic víc se zajímat nemusím?

Děkuji za odpověď.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Více brigád
« Odpověď #1 kdy: Srpen 04, 2008 »

Zdravotní a sociální pojištění se odvádí pouze z dohody  o pracovní činnosti, povinné odvody zajistí zaměstnavatel. Předejte mu potvrzení o studiu, aby vám strhl ZP jen ze skutečného výdělku.
Placení daní a případná povinnost podat daňové přiznání bude záviset na tom, zda vám budou v jednom měsíci vyplaceny u dvou zaměstnavatelů odměny, zdaněné zálohovou daní. Prohlášení poplatníka můžete mít v jednom měsíci podepsané jen u jednoho zaměstnavatele a tam vám bude vypočítána zálohová daň. Pokud bude ve stejném měsíci u druhého zaměstnavatele odměna vyšší, než 5 tis. Kč, pak vám také vypočítá zálohovou daň a to je případ, kdy poplatník musí podat daňové přiznání. Při odměně nižší, než 5 tis. Kč srazí zaměstnavatel, u kterého jste nepodepsal prohlášení, daň srážkovou, která je konečná a o kterou se nemusíte dál zajímat.
IP zaznamenána

Jerry

  • Host
Více brigád
« Odpověď #2 kdy: Srpen 05, 2008 »

Děkuji mnohokrát za vaše cenné rady. Jen tedy pro ujasnění: