Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Statut studenta + OSVČ  (Přečteno 7212 krát)

zbynek.taborsky

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 1
Statut studenta + OSVČ
« kdy: Červen 21, 2010 »

Dobrý den,
jsem student v končícím roku magisterského studia. Od 3/2010 jsem OSVČ - student (podnikání je tedy činnost vedlejší). Nesplnil jsem však v řádném termínu studijní povinnosti a nešel v řádném termínu ke státnicím. Studium mám prodlouženo do 10/9/2010, diplomovou práci odevzdávám někdy ke konci září a ke státnicím půjdu někdy na přelomu září a října, přesný termín ještě neznám. Zajímalo by mne, jak je to v mém případě se statutem studenta a s tím souvisejícím přechodem na podnikání jako hlavní činnost v případě, že nebudu nikde zaměstnán. Do kdy jsem oficiálně student a od kdy jsem povinen platit zálohy? Děkuji za odpověď!
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
Statut studenta + OSVČ
« Odpověď #1 kdy: Červen 29, 2010 »

Pokud máte studium prodlouženo (neukončil jste studium svévolně), tak jste i nadále studentem a budete považován za OSVČ vedlejší až do doby ukončení studia, tedy do složení státních zkoušek. Do té doby vás škola povede jako studenta. Jestliže vykonáte zkoušky v říjnu, tak byste měl od listopadu platit zálohy jako OSVČ hlavní. Pokud byste na listopad přerušil podnikání, nebyl jste nikde zaměstnán, ani v evidenci úřadu práce, tak můžete být nezaopatřeným dítětem ještě v listopadu, Rodiče by si uplatnili slevu na dani, plátcem zdravotního pojištění by byl stát. Výše uvedené platí za předpokladu, že jste mladší 26 let.
IP zaznamenána

Ivanna

  • Jr. Member
  • **
  • Příspěvků: 87
Statut studenta + OSVČ
« Odpověď #2 kdy: Únor 02, 2011 »