Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Jak správně uvádět údaje na faktuře  (Přečteno 5534 krát)

parallel

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 8
Jak správně uvádět údaje na faktuře
« kdy: Leden 10, 2012 »

Dobrý den,

chtěl bych Vás poprosit o radu, jak správně uvádět na faktuře následující skutečnosti:


1) zaokrouhlování při započítávání DPH
Je správný postup, že ze základu vypočtu DPH, zaokrouhlenou na 2 desetinná místa, a následně celou částku (základ + DPH) zaokrouhlím na celé koruny? Všiml jsem si, že některé firmy vypočítávají DPH i z výsledného zaokrouhlení a některé to nedělají.

2) fakturování dvou úkonů, které spadají do různých kategorií
Pokud bych někomu fakturoval 2 úkony, které spadají do různých kategorií činností (např. tvorba www a překlad textu), je v takovém případě vhodné vystavit jednu fakturu, nebo dvě? Pokud bych vystavoval jenom jednu fakturu, jak to mám zanést do evidenci příjmů? V daňovém přiznání totiž zřejmě bude potřeba příjmy rozčlenit podle jednotlivých kategorií činností...

3) číslování faktur
Bylo by prohřeškem, pokud bych pokračoval v číslování faktur, které jsem započal v předcházejícím roce? Tzn. že bych v lednu nezačal od čísla jedna, ale např. od 55?

4) podepisování faktur
Pokud posílám faktury e-malem, mám ve zvyku na ně vložit naskenovaný podpis (přijde mi, že to tak vypadá lépe, než kdybych ponechal políčko k podpisu prázdné). Když budu faktury evidovat pro případ kontroly z finančního úřadu, mám je opatřit vlastoručním podpisem, nebo stačí ponechat ten skenovaný podpis?

5) fakturování osobě, jejíž adresu neznám
Pokud vystavuji fakturu osobě, která mi nesdělila svoji adresu, mám do políčka \"Odběratel\" uvést pouze její jméno, nebo to pole ponechat úplně prázdné?


Vzhledem k tomu, že je otázek hodně, tak Vám patří moje velké díky, pokud si najdete čas na jejich zodpovězení.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15012
Jak správně uvádět údaje na faktuře
« Odpověď #1 kdy: Leden 10, 2012 »

1) Účetní programy nabízejí různé způsoby zaokrouhlení, někdo vypočítává DPH i ze zaokrouhlení celkové ceny. Nevím, co je správně, haléřové záležitosti neřeším.

Pokud zákazníci platí převodem z účtu, tak může být faktura na haléře. Pokud platí v hotovosti, tak je třeba, aby výsledná částka na faktuře byla v celých korunách. Jestliže vyčíslíte základ daně v celých korunách, např. 388,- Kč, DPH 20% činí 77,60 Kč, tak využijete ustanovení § 28/2/l) ZDPH a na daňový doklad zapíšete už zaokrouhlenou daň 78,- Kč, k úhradě  416,- Kč.  

2) Můžete na jednu fakturu dvěma řádky, např. za www 1,- Kč,  za překlad 1,- Kč, celkem k úhradě 2,- Kč. Pokud chcete v rozlišit příjmy podle kategorie činnosti, tak můžete úhradu faktury rozepsat do 2 řádků, nebo si v evidenci vytvoříte dva sloupečky pro příjmy.

3) Prohřešek proti čemu? Žádný předpis vám číslování faktur nenařizuje.  

4) Stačí ponechat oskenovaný podpis, ale ani ten nemusí být.

5) Zapsala bych jméno a příjmení. Pokud políčko zůstane prázdné, tak se také nic neděje. Důležité je, že přiznáváte příjem.
IP zaznamenána

parallel

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 8
Jak správně uvádět údaje na faktuře
« Odpověď #2 kdy: Leden 11, 2012 »

Moc Vám děkuji za rady!  Jsem moc rád, že je vše jednodušší a méně svázané předpisy, než jsem se trochu obával.
IP zaznamenána

Ivanna

  • Jr. Member
  • **
  • Příspěvků: 87
Jak správně uvádět údaje na faktuře
« Odpověď #3 kdy: Leden 29, 2012 »

Dobrý den,
v loňském roce jsme zaúčtovala dodavatelské faktury, na kterých jsem si nevšimla, že na nich ndodavatel neuvedl naše DIČ. Zjistila jsem to až v prosinci a domluvily jsme se s účetní, která faktury vystavovala, že si tam DIČ dopíšu ručně a až od prosince je budu mít včetně DIČ vytištěné od dodavatele. Mohla bych s tím mít nějaký problém při kontrole DPH finančním úřadem? Děkuji Ivana.
IP zaznamenána

katca

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 11
Jak správně uvádět údaje na faktuře
« Odpověď #4 kdy: Červen 21, 2012 »

Dobrý den, nenašla jsem podobný dotaz, tak to zkusím tady: Může mi zákazník (překl. agentura) diktovat, kdy a jak mám napsat fakturu? Konkrétně: 1.   \"Faktury vystavujte s minimalni splatnosti 14 dni, a to s datem splatnosti k 15. dni v mesici nasledujicim po mesici, ve kterem jste preklad/-y provedli. Faktury vystavene k jinemu datu budou proplaceny az pri hromadne uhrade faktur k 15. dni prislusneho měsíce.  Jde o opatreni z organizacnich duvodu, ktere prosim respektujte.\"
Jedná se vždy o zakázky ojedinělé a nárazové. Faktury vystavuji se 14 d. splatností, samozřejmě ihned po dodání hotové práce. Pominu-li, že když přeložím zakázku třeba 3. v daném měsíci a fakturu mi dle toho proplatí až následující měsíc 15. -tedy měsíc a půl, po obdržení hotové zakázky - tak z hlediska \"mojí organizace\" práce je nesmysl, abych si u každého zákazníka hlídala jeho fakturační požadavky. Má právo zákazník dávat takové podmínky? Děkuji přede, Katka
IP zaznamenána

Martin 22

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 1
Jak správně uvádět údaje na faktuře
« Odpověď #5 kdy: Červen 23, 2012 »

Dobrý den ,

mám živnost zprostředkování obchodu a služeb.Nejsem plátce DPH.Firma,které posílám fakturu by po mě chtěla abych rozepsal částku na víc řádků.
Příklad:
Zprostředkování obchodu a služeb : 20 000kč
Doprava : 2000kč
Mobil:2000kč
Ubytování :2000kč
Celkem:26000kč

Je to takto možné napsat na fakturu?
Děkuji za odpověď
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15012
Jak správně uvádět údaje na faktuře
« Odpověď #6 kdy: Červenec 12, 2012 »

Klidně jim to rozepište, jak si přejí.
IP zaznamenána
Stran: [1]