Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Sociální pojištění - student+OSVČ  (Přečteno 1049 krát)

xterinie

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 13
Sociální pojištění - student+OSVČ
« kdy: Prosinec 21, 2011 »

Dobrý den,

chtěla bych poprosit o radu. Jsem studentka denního studiu a zároveň OSVČ, tedy jako vedlejší činnost. Na základě přehledu podaného tento rok jsem neměla povinnost platit zálohy na sociální pojištění, můj zisk byl pod 50tis.

Nyní možná bude můj zisk větší, než částka na \"vedlejšák\", tedy těch 59.373 Kč. Jak si mám vypočítat, kolik budu doplácet na sociálním pojištění, když budu mít příjem třeba 80tis.? Doplatí se sociální jenom z částky nad těch 59.373 Kč, nebo z celé částky 80tis.? (když do těch 59.373 Kč nemusím platit nic, logicky mi vyplývá, že jenom doplatit z částky nad, tedy v tomto případě by to bylo z částky 20 627 Kč). Nebo to doplatím opravdu za celý rok a to částku 11680 Kč?


A ještě druhý dotaz. Od nového roku, ca od února budu zaměstananá na zkrácený úvazek, podnikat budu stále a taky budu student denního studiu. Jak to bude s placením zdravotního a sociálního pojištění? To budu platit pojištění 3x? Zálohy na zdravotní poj. platím, sociální nejspíše už taky budu platit od nového roku, na základě podání přehledu.

Děkuji za info. Terinie
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Sociální pojištění - student+OSVČ
« Odpověď #1 kdy: Prosinec 23, 2011 »

Pokud dosáhnete rozhodné hranice pro účast na důchodovém pojištění OSVČ vedlejší, tak doplatíte, bohužel, pojistné za celý rok. Při daňovém základu 80 tis. Kč zaplatíte pojistné ve výši 11.680,- Kč a po podání přehledu začnete platit zálohy ve výši 974,- Kč měsíčně.