Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Ztráta dokladu  (Přečteno 1258 krát)

paf

  • Jr. Member
  • **
  • Příspěvků: 54
Ztráta dokladu
« kdy: Prosinec 10, 2011 »

Dobrý večer,

mám e-shop, vedu DE. Mám následující problém a potřebovala bych poradit, jestli je to možné:

Zákazník objednal zboží na dobírku, zboží jsem odeslala s tím, že mi částka přišla na účet (poštovní dobírková poukázka A), tudíž byla vystavena faktura.
Když zákazníkovi zboží dorazilo, rozmyslel si to a poslal zboží nazpět s tím, že mu mám peníze vrátit fyzicky na jeho adresu. Takže jsem tak na poště učinila, zaplatila a dostala doklad.

dotaz:
1) k vydané faktuře vystavím dobropis?
2) bohužel se mi podařilo ztratit doklad o zaplacení z té pošty a teď nevím, zda mi pošta vystaví nějaký náhradní doklad nebo jak to mám, prosím, zaevidovat a dát do pořádku?
3) Jak zaevidovat do DE záporný úrok z výpisu z banky (podnik. účet), vím, že kladné se evidují jako kapit. majetek, ale jak je to se záporným úrokem?

Moc děkuji za pomoc
Pavla
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Ztráta dokladu
« Odpověď #1 kdy: Prosinec 11, 2011 »

1) Nemusíte vystavovat dobropis, zákazník fakturu uhradil.

2) Nevím, vyjednejte na poště. Zatím si zapište daňový výdaj (nejlépe s odvolávkou na skladovou evidenci, aby bylo zřejmé, že jste vrácené zboží přijala na sklad, případně přiložte korespondenci se zákazníkem), pokud pošta vystaví doklad, tak jej přiložíte. Nebo poproste zákazníka, zda by Vám neposlal naskenovanou kopii svého útržku složenky, to by mělo k prokázání výdaje stačit.

3) Placené (záporné) úroky jsou výdajem na podnikání.
IP zaznamenána
Stran: [1]