Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: začátek podnikání studentů  (Přečteno 2109 krát)

Idaho

  • Host
začátek podnikání studentů
« kdy: Červenec 07, 2008 »

Dobrý den,
jsem studentka VŠ a budu ještě studovat do ledna 2009. V průběhu tohoto měsíce chci začít podnikat. Chci se ujistit jak to u mne bude s pojištěním za rok 2008:  nemusím platit ani zdravotní ani sociální pojištění? Pokud to správně chápu, co se týče sociálního pojištění, musím na OSSZ do 8 dnů nahlásit, že jsem student - to znamená odnést jim potvrzení o studiu, nebo jim jen zavolat? Co se týče zdravotního, pochopila jsem, že ho mám platit až po skončení roku v rámci Přehledu - musím ale také své zdravotní pojišťovně ohlásit, že jsem začala podnikat a že jsem student?
Kromě toho jsem slyšela, že když má člověk úplně první ŽL, nějakou dobu pojištění platit nemusí, je to pravda?
Předem díky za odpověď
Eva
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
začátek podnikání studentů
« Odpověď #1 kdy: Červenec 08, 2008 »

ZP: zahájení podnikání oznámíte své zdravotní pojišťovně do 8 dnů od zahájení a ve formuláři Oznámení pojištěnce uvedete, že jste studentkou. Nemusíte mít potvrzení o studiu, oznámení za vás učinila škola (předpokládám). Pojistné zdravotní doplatíte až příští rok, kdy sestavíte přehled o příjmech a výdajích a vypočítáte si pojistné, které činí 13,5% z poloviny rozdílu příjmů a výdajů (6,75% zisku).
SP: do 8 dnů od faktického zahájení činnosti oznamte zahájení činnosti a zároveň (nebo co nejdříve) doložte potvrzení o studiu, jinak vám předepíší zálohy jako pro OSVČ hlavní.