Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Student, příjmy podle § 10 - soc. a zdrav. pojištění, registrace(?)  (Přečteno 1172 krát)

LStary

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 2

Dobrý den,
potřeboval bych se poradit ohledně (ne)placení sociálního a zdravotního pojištění a též o případném provedení registrace na placení sociálního a zdravotního pojištění. Jsem student (do 26 let) denní formy studia Bc. stupně. Mám příjmy podle § 10, které však v současnosti nepodléhají zdanění (prodej cenných papírů při splnění časového testu 6 měsíců). Chtěl bych však začít s aktivnějším obchodováním, a tedy prodejem cenných papírů bez splnění časového testu 6 měsíců. Je mi jasné, že jsem povinen podat DP, nejsem si však jist sociálním a zdravotním pojištěním. Domnívám se, že jsem jako fyzická osoba s příjmy podle § 10 osobou bez zdanitelných příjmů. Není mi však jasné, jestli jsem povinen se přihlásit k placení SP a ZP. Příjmy podle § 10 se nestávají základem pro výpočet SP a ZP, což znamená, že bych měl zřejmě(?) platit minimální zálohy na SP a ZP. Avšak při nízkých příjmech by placení těchto minimálních částek na SP a ZP v podstatě znamenalo, že bych své příjmy přeplácel pojištěním a sám se tak dostával do minusu. Chtěl bych se tedy zeptat, zda jsem jako student povinen provádět nějakou registraci na placení sociálního a zdravotního pojištění, nebo zda za mě bude po dobu mého řádného studia příslušné částky platit stát a já jsem například pouze povinen doložit na OSSZ a zdravotní pojišťovnu spolu s jistým formulářem potvrzení o studiu. Nemám živnostenský list, investuji své osobní finance.
Děkuji za případné odpovědi, Lukáš Starý
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045