Jistě, §26 odst. 4 zákona o DPH:
1. daňový doklad může být vystaven se souhlasem osoby, pro kterou je vystaven, i v elektronické podobě
2. musí být opatřen:
a) el.podpisem, nebo
b) el.značkou, nebo
c) jinak zaručena věrohodnost původu a neporušitelnost systémem EDI
Co s tím:
1. Souhlas osoby lze zajistit např. odsouhlasením VOP při objednávce.
2. el.podpis stojí 150 Kč, ale nevím o freesoftwaru,který by uměl k vygenerovanému PDF el.podpis připojit.
V praxi bohužel narazíte na firmy, které daňové doklady mailem neakceptují a argumentovat zákonem můžete do aleluja, nepomůže.
Nejčastěji neakceptují doklady mailem akciové společnosti, používají následující výmluvy:
1. nařídil nám to daňový poradce,
2. jsme pod dohledem auditora, který to vyžaduje,
3. nařizují to naše interní směrnice,
4. vyžaduje to náš big šéf, který všechny faktury osobně kontroluje a chce na nich vidět podpis dodavatele, protože se bojí, že si faktury vymýšlíme a okrádáme ho.