Dobrý den, potřebovala bych poradit ve dvou případech . V tomhle jsem naprostý nováček. Jsme s.r.o. a plátci DPH. Přiznání k DPH budu podávat poprvé a to teď za 1.Q 2011.
1) V březnui jsme dostali fakturu na služby (pronájem veletržního stánku na MIPIM ve Franci-tj.místo plnění), na této faktuře je vyčísleno VAT (379 Eur), jak mám postupovat když chceme DPH vrátit a jak se promítne tato faktura v přiznání k DPH u nás (jaký řádek)?
2) Fakturovala jsem zálohovou platbu na Slovensko (plátci DPH), ti nám zálohu zaplatili. Jak mám postupovat s daňovým dokladem,je postup stejný jako při tuzemské zaplacené záloze? Mám odeslat daňový doklad?
Moc děkuji za odpověď
Prosím ještě jedna otázka:
Jak je to s nákupem PHM v EU a uplatnění DPH? Jaký je postup. Děkuji