Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Dotaz na správnost výpočtu daní a záloh - SP, ZP  (Přečteno 4502 krát)

ShaiMagal

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 8

Zdravím,

rád bych si ověřil následujících pár informací. Jelikož mi minulý rok dělala daňové přiznání osoba mě blízká a já bych si to vše rád udělal sám, tak si chci ověřit, jestli jsem si vypočetl daně správně. Zkoušel jsem několik online kalkulaček, ale každá mi ukázala jiné informace, proto použiji vzorové výnosy a náklady. Jde mi spíše o správnost počtů z hlediska procent, minimální zálohy atd...
Nejsem si jistý velikostí slev a podobně... Také nevím, jestli neplatím zbytečně velké SP, atd.... Budu vděčný za každé opravení a upozornění na chybu. Jsem student a podnikání je tedy vedlejší činností.
Doufám, že jsem na nic nezapomněl...

Výnosy:
200 000,-- Kč

Náklady:
100 000,-- Kč

Budu uplatnovat paušálních 60%...
Základ daně tedy:
80 000,-- Kč

Daň:
15%

Celkem:
80 000,-- * 0,15 - 23 640.--(sleva na poplatníka) - 4 020,--(sleva na studenta) = 15 660,--, respektive 0,--, tzn nebudu platit žádnou daň z příjmu a ani žádné zálohy

SP:
Vyměřovací základ:
80 000,-- Kč

Zaplacené zálohy na SP v minulém roce:
16 190,-- Kč

Výše SP:
14,6%

Sociální pojištění:
11 680,-- Kč - 16 190,-- Kč (zaplacené zálohy) = 4 510,-- Kč přeplatek

SP nové zálohy:
Minimální výši pro 2011, když jsem měl přeplatek?



ZP:
Vyměřovací základ:
80 000,-- Kč

Zaplacené zálohy na ZP v minulém roce:
7 490,-- Kč

Výše ZP:
6,75%

Zdravotní pojištění:
5 400,-- Kč - 7 490,-- Kč (zaplacené zálohy) = 2 090,-- Kč přeplatek

ZP nové zálohy:
Minimální výši pro 2011, když jsem měl přeplatek?


Děkuji za radu.
S pozdravem
Dominik
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Dotaz na správnost výpočtu daní a záloh - SP, ZP
« Odpověď #1 kdy: Březen 16, 2011 »