Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: prodej šablon - plátce/neplátce DPH  (Přečteno 10060 krát)

Eml

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
prodej šablon - plátce/neplátce DPH
« kdy: Březen 15, 2011 »

Dobrý den, chystám se zprovoznit stránky prodávající blogové šablony:



Jsem student - osvč - neplátce DPH. Šablony se budou kupovat přes PayPal, kde zřídím business účet.
1) Musím se stát plátcem DPH?
2) Musel bych se stát plátcem DPH, kdybych to omezil jen na český trh (ale platby by šly stále přes PayPal)?
IP zaznamenána

Eml

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
prodej šablon - plátce/neplátce DPH
« Odpověď #1 kdy: Březen 21, 2011 »

Nikdo nic? :(
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
prodej šablon - plátce/neplátce DPH
« Odpověď #2 kdy: Březen 23, 2011 »

Z pohledu zákona o DPH bude prodej blogových šablon zřejmě považován za službu, u které se místo plnění určuje podle § 9/1 ZDPH (přechyluje se za příjemcem služby). Povinná registrace k DPH nehrozí v případě, že poskytnete službu:
a) komukoliv do ČR
b) komukoliv do 3. země, pokud není v ČR registrován k DPH a nemá tu provozovnu
c) nepodnikající fyzické osobě do EU
Pokud byste poskytl službu osobě povinné k dani v EU (a mezi tyto osoby se řadí nejen unijní plátci, ale i podnikatelé neplátci) tak byste se měl registrovat k DPH. Podle mého názoru byste měl na svých stránkách uvést podmínku, že kupující není osobou povinnou k dani (podnikatelským subjektem) v některé zemi EU kromě ČR, možná by stačila podmínka, že není plátcem DPH v EU (kromě ČR). Zákazník podmínku potvrdí a jste z obliga.

Co se týká využívání služby Paypal, tak tam povinné plátcovství nehrozí. Jde o finanční službu, která je podle § 54 ZDPH osvobozená od daně bez nároku na odpočet. Povinnost registrace při přijetí těchto služeb nenastane (§ 94/8 ZDPH).
IP zaznamenána