Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: prodej pozemku do daňového přiznání  (Přečteno 1573 krát)

1Alena

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 39
prodej pozemku do daňového přiznání
« kdy: Únor 20, 2011 »

Dobrý den, před nějakým časem jsem se tady na fóru informovala jak zdanit prodej pozemku, který jsme s manželem prodali (měli jsme ho ve společném vlastnictví) a který jsme nevlastnily 5 let. Dostala jsem odpověď avšak nedávno jsem mluvila se známou, která pracuje jako účetní a ta mi poradila, že když jsme pozemek, který jsme prodali, vlastnily s manželem, tak že můžeme zdanit každý půlku ceny.
Částka o které se bavíme je 300.000 korun (rozdíl mezi cenou pozemku při pořízení a cenou za kterou jsme pozemek prodali).
Takže já 150.000 a manžel 150.000. Že tím můžeme na daních ušetřit, protože manžel je OSVČ a já jsem na mateřské. Já pobírám pouze rodičovský příspěvek a ten je sociální dávkou, takže se do příjmů nepočítá. Tudíž ze 150.000 korun po odpočtu slevy na poplatníka by my vyšla daň veškerá žádná a manželovy by se o 150.000 vlastně snížil základ daně. Protože teď vlastně počítáme s tím, že do základu daně dáme celou částku 300.000 korun.
Moc prosím někoho o radu, daně platíme jak se patří a manželovo účetnictví vedeme také pořádně bez \"podvodů a černoty\" a neradi bychom udělali nějakou \"botu\".
Děkuji moc   Alena
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
prodej pozemku do daňového přiznání
« Odpověď #1 kdy: Únor 20, 2011 »

Předpokládám, že pozemek nebyl ve spoluvlastnictví, nýbrž byl součástí společného jmění manželů (dříve bezpodílové spoluvlastnictví manželů).
Příjmy z prodeje majetku, který je ve společném jmění manželů, se zdaňují jen u jednoho z nich _ vizte § 10, odst. 2 zákona o daních z příjmů.