Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Jak platit zálohy za ZP?  (Přečteno 1053 krát)

Danyjelka

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
Jak platit zálohy za ZP?
« kdy: Únor 07, 2011 »

Dobrý den,
začala jsem podnikat jako student (vedlejší činnost) v listopadu 2010. Daň z příjmu neplatím (příjem byl nižší než 15 000Kč). Podávám přehled na příjmů a výdajů na ZP a SP.
Chci se zeptat, jak je to přesně s placením těchto pojištění. Chápu to správně takto?: Sociální pojištění neplatím jako student vůbec (pouze dokládám potvrzení o studii jednou ročně). Zálohy na zdravotní pojištění za loňský rok jsem neplatila, a od tohoto roku, už bych je platit měla? Když jsem vyplnila přehled OSVČ vyšla mi nová výše zálohy 144Kč. Znamená to tedy, že mám od tohoto roku odvádět každý měsíc 144Kč na zálohu na zdravotní pojištění?  
Velmi děkuji za Vaši odpověď.
Daniela
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
Jak platit zálohy za ZP?
« Odpověď #1 kdy: Únor 08, 2011 »

Zdravotní pojištění: v prvním roce podnikání nemusíte platit zálohy. Pokud za první rok vykážete zisk, tak v následujícím roce platíte zálohy podle výpočtu, který vyšel v přehledu. Od měsíce podání přehledu budete platit zálohy na ZP ve výši 144,- Kč měsíčně (můžete zaplatit i na několik měsíců dopředu).