Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Inventura zásob při přechodu na plátce DPH  (Přečteno 1271 krát)

tacmud

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 6

Dobrý den

Před časem jsem se tu ptal kdy provést inventuru skladu při přechodu na plátce DPH.
Děkuji ještě jednou za odpověď, ale mám ještě jeden technický dotaz. Do inventury bych měl zahrnout zboží , které jsem pořídil během předcházejících 12 měsíců ode dne kdy se stanu plátcem DPH.
Ale co se zbožím, které jsem pořídil ještě před touto dobou a mám ho stále ve skl.zásobách. Nakoupil jsem ho jako neplátce z DPH , ale prodám-li ho  už jako plátce, odvedu z něj DPH - ovšem nemohu si nárokovat odpočet. Nebo jak to tedy má být ?
Doufám, že to píšu správně.

Předem děkuji za vysvětlení.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Inventura zásob při přechodu na plátce DPH
« Odpověď #1 kdy: Únor 07, 2011 »

Bohužel, je to tak, jak píšete. Pokud máte ke dni registrace na skladě zboží, které jste sice koupil od plátce, ale zboží jste pořídil před více než 12 měsíci, tak si u tohoto zboží nemůžete uplatnit nárok na odpočet DPH při změně režimu. Ovšem při prodeji z tohoto zboží budete muset odvést daň, neboť v době prodeje budete plátcem DPH.

Ještě jednu poznámku. Předpokládám, že vedete daňovou evidenci. Při nákupu zboží jste si uplatnil celou částku, kterou jste zaplatil dodavateli_plátci, jako výdaj na podnikání. Pokud si necháte vrátit DPH při přechodu na plátce, tak vrácenou DPH přiznejte jako příjem, případně snížení výdajů.
IP zaznamenána
Stran: [1]