Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Založení ŽL  (Přečteno 1784 krát)

morsánek

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
Založení ŽL
« kdy: Leden 10, 2011 »

Dobrý den,
rád bych věděl jaké povinnosti budu muset začít plnit/platit když si založím ŽL. Nejsem klasický student , ale studuji nultý ročník pomaturitního studia od agentury AZ smart. Zárověň mám i brigádu na DPP. Díky tomu, ale že moje zdravotní pojišťovna neuznává ten daný obor mého studia k tomu, aby za mě stát platil zdravotní pojistění, tak si ho platím sám. Jak to bude fungovat, když si teď založím ŽL ? Co všechno musím začit platit a v jaké výši? A jak to bude fungovat když se letos dostanu na klasickou VŠ a budu tudíž klasický student VŠ ? Předem děkuji za odpoveď.
IP zaznamenána

morsánek

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
Založení ŽL
« Odpověď #1 kdy: Leden 10, 2011 »

Ještě dodatek jedná se o živnost: Finanční poradce.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Založení ŽL
« Odpověď #2 kdy: Leden 10, 2011 »

Pokud si nyní založíte živnost, tak budete až do doby přijetí ke studiu na VŠ považován za OSVČ hlavní. To znamená platit minimální pojistné na SP 1.807,- Kč a na ZP 1.670,- Kč měsíčně. Po přijetí na VŠ se stane vaše samostatná výdělečná činnost vedlejší činností a budete moci přestat platit minimální zálohy.

Informace k sociálnímu pojištění zde: http://www.jakpodnikat.cz/socialni-pojisteni-duchodove-zabezpeceni.php  

Informace ke zdravotnímu pojištění zde: http://www.jakpodnikat.cz/zdravotni-pojisteni.php
IP zaznamenána

morsánek

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
Založení ŽL
« Odpověď #3 kdy: Leden 10, 2011 »

Děkuji. A ještě pro doplnění...proč sociální pojištění ? Na ŽÚ mi řekli, že to je dobrovolné platit si sociální pojištění. Předem děkuji za odpověď.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member