Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: vliv ztráty z minulých let na soc. a zdrav. pojištění  (Přečteno 2286 krát)

tharacus

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 5

Dobrý den,
studuji, podnikám prvním rokem a podnikání je pro mě tedy vedlejší příjem.

Tento rok určitě skončím v mírné ztrátě a momentálně řeším zaplacení faktury na vyšší částku se splatností v lednu 2011, kterou bych rád uhradil ještě letos.
Rozhoduji se, zda je pro mě výhodnější fakturu uhradit ještě před koncem roku nebo až v dalším roce.
Vzhledem k očekávané ztrátě za tento rok, vím že nebudu platit žádné soc. a zdrav. pojištění.
V roce 2011 vzhledem k současnému vývoji předpokládám zisk a tedy i zaplacení soc. a zdrav. za rok 2011.
V roce 2011 budu uplatňovat ztrátu z aktuálního roku 2010 a zajímá mě, jestli tato ztráta ovlivní mimo daňové povinnosti také vyměřovací základ pro soc. a zdrav. pojištění.
Podle ČSSZ a její vydané příručky ( http://www.firemnifinance.cz/download/267-prirucka-osvc-v-roce-2010/ ) je vyměřovací základ pro soc. pojištění polovinou daňového základu podle §7 po úpravě podle §5 a §23 ZoDP.
§5 odkazuje na §34, kde je od základu daně možné odečíst mimo jiné daňovou ztrátu z minulých let.
Zde http://jakpodnikat.cz/prehled-pojisteni.php jsem se dočetl, že do výdajů není možné započíst ztrátu z minulých let, a přestože vím, že ztráta se uplatňuje jako položka snižující základ daně a ne jako výdaj, nejsem si teď jistý, zda jsem vše správně pochopil podle příručky od ČSSZ.
POKUD JEŠTĚ LETOS NAVÝŠÍM ZTRÁTU ZAPLACENÍM FAKTURY, BUDU O TUTO ZTRÁTU MOCI ZA ROK 2011 SNIŽIT ZÁKLAD DANĚ A TÍM I VYMĚŘOVACÍ ZÁKLAD PRO SOC. A ZDRAV. POJIŠTĚNÍ?
Pokud by to nešlo, zaplatil bych fakturu raději příští rok a snížil tak předpokládaný zisk.